DIRIJORNING SAHNADAGI HARAKATI VA JISMONIY EKSPRESSIYASINING AHAMIYATI
Main Article Content
Аннотация:
Mazkur maqolada dirijorning sahnadagi harakati va jismoniy ekspressiyasi musiqiy ijroning badiiy ifodasi va tinglovchiga estetik ta’sir ko‘rsatishidagi roli yoritilgan. Dirijorning tana harakatlari, imo-ishoralari, mimikalari va sahnadagi holati orkestr ishtirokchilari bilan samarali muloqot o‘rnatish, emotsional kayfiyatni belgilash hamda musiqiy asarni yaxlit tarzda talqin etishda muhim vosita sifatida qaraladi. Tadqiqotda xorijiy va mahalliy dirijorlik tajribalari tahlil qilinib, ularning jismoniy ekspressiyasi orqali yetkazilgan badiiy mazmunning samaradorlik darajasi o‘rganiladi. Shuningdek, dirijorlik pedagogikasida jismoniy ifodaning o‘rgatilish usullari haqida ham fikr yuritiladi.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
Мусин И.А. Основы дирижирования. — Л.: Музыка, 1977. — 240 с.
Бернстайн Л. Радость музыки. — М.: Прогресс, 1987. — 312 с.
Марков А.К. Музыкальная психология и выразительность тела. — СПб.: Композитор, 2004. — 198 с.
Кополов Р.В. Визуальное общение дирижера с оркестром // Вопросы музыкального искусства. — 2018. — №4. — С. 112–117.
Жалилов Т. Дирижерlik san’atining zamonaviy talqini // San’at va madaniyat. — 2021. — №2. — Б. 34–39.
Mamatqulov R. O‘zbek sahna madaniyatida dirijorlik harakatlarining estetik talqini // O‘zbek san’ati va madaniy merosi. — 2022. — №1. — B. 48–53.
To‘xtamurodov M. Dirijorlikda ifoda va harakat uyg‘unligi. — Toshkent: O‘zbekiston milliy ensiklopediyasi, 2019. — 116 b.
Yuldoshev A. Musiqa san’ati asoslari. — Toshkent: San’at, 2015. — 142 b.
Rozhdestvenskiy G. Искусство дирижирования. — М.: Советский композитор, 1985. — 280 с.
Zubin Mehta. A Memoir: The Score of My Life. — London: Amadeus Press, 2009. — 320 p.