«Zamonaviy dunyoda pedagogika va psixologiya: Nazariy va amaliy izlanishlar» - это национальная онлайн-конференция с открытым доступом, на которой публикуются обзорные тезисы, относящиеся к различным областям. Главная цель состоит в том, чтобы предложить интеллектуальную платформу для национальных ученых, и она направлена на продвижение междисциплинарных исследований. Все рукописи должны быть подготовлены на узбекском, английском или русском языках.

Опубликован: 2024-05-04

MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARGA BERILADIGAN TA’LIMNING PEDAGOGIK VA PSIXOLOGIK JIHATLARI

Ushbu maqolada maktabgacha ta’limda ta’lim mazmunini samarali tashkil etishning psixologik va pedagogik jihatlari haqida fikr yuritilgan.

Maftuna Murodova

4-6

2024-05-03

O‘SMIRLARNING IJODKORLIK QOBILIYATLARINI BAHOLASH USULLARI VA MEZONLARI

Milliy an’analar urf-odatlarimizning tiklanishi, milliy, umumbashariy va umumma’naviy qadriyatlarimizni hayotimizga tatbiq etilishi xalqimizning turmush sharoitini o‘zgarishiga olib keldi. Jamiyatimiz uchun bilimdon, fidokor, iste’dodli yoshlarni tarbiyalash imkoniyati yaratildi. O‘zbek xalqi yuksak aql-zakovatga dunyoni boshqarish qudrati, salohiyati, qobiliyatiga ega bo‘lgan sohibqiron Amir Temur kabi sarkardalar, Al-Buxoriy, At-Termiziy, Bahovuddin Naqshband, Xo‘ja Ahmad Yassaviy kabi ulug‘ muhandis majtahid ulamolari, Abu NasrForobiy, Abu Rayhon Beruniy, Ibn Sino kabi qomusiy olimlari bilan birgalikda Ul-Umaviy, Hofiz Sheroziy kabi musiqashunos olimlari, Nizomiy Ganjaviy, Abdurahmon Jomiy, Alisher Navoiy, Ulug‘bek kabi mutafakkirlari bilanfaxrlanib qolmay, ularning ishlarini davom etishiga, fan sohasida yangiliklar yaratishga ham qodirdirlar.

Uskenova Shohista Mamirjon qizi

7-9

2024-05-06

RUHIY FAOLLIK SHAKLLANTIRISHNING PSIXOLOGIK MUAMMOLARI

Ushbu maqolada ruhiy faolikni shakllantirishning psixologik muommolari haqida bayon etilgan.

Qushboqova Shoxista Muxiddinovna

10-15

2024-05-06

GEOGRAFIYA DARS JARAYONLARIDA DIDAKTIK O‘YINLARDAN FOYDALANISH SAMARADORLIGI

Mazkur maqolada maktab o‘quvchilarida nutqiy ko‘nikma va malakalarni rivojlantirishda didaktik o‘yinlardan foydalanish samaradorligi hamda geografiya darslarida foydalaniladigan ayrim didaktik o‘yinlar haqida artoflicha fikr yuritilgan.

Umirqulov Axrorbek Ilhom o‘g’li

16-18

2024-05-06

O'QUVCHILARINING KOMMUNIKATIV KO'NIKMALARINI 4K TAMOYILI ASOSIDA RIVOJLANTIRISH

Jahon hamjamiyatida integratsiyalashuv jarayoni kechayotgan bugungi kunda taraqqiyotning asosiy omillari sifatida jamiyat a'zolarining kreativ faollik darajasi e'tirof etilib, xalqaro tashkilotlar hamda dunyoning aksariyat mamlakatlari tomonidan 2030 yilgacha belgilangan xalqaro ta'lim kontseptsiyasida «bilimning mustahkam poydevoriga ega bo'lish va kreativ fikrlashni rivojlantirish, hamkorlik qobiliyatlari va qiziqishlarini kuchaytirish»[1] dolzarb vazifa sifatida qayd etilgan. Bu, oʻz navbatida YuNESKO bilan hamkorlikda boshlang’ich ta’lim oʻquv jarayoni sifatini baholashda oʻquvchilarda коммуникатив faollikni shakllantirish zaruriyatining yuzaga kelishiga sabab boʻlmoqda.

 

Shukirullaeva Sarbinaz Alliyar qizi

19-21

2024-05-06

EXPLORING EFFECTIVE TEACHING METHODS: STRATEGIES FOR ENGAGING AND EMPOWERING STUDENTS

This article explores effective teaching methods aimed at engaging and empowering students in the learning process. By examining strategies such as differentiated instruction, active learning, technology integration, project-based learning, and inquiry-based learning, educators can create dynamic and inclusive learning environments. These methods promote student-centered learning, critical thinking, problem-solving skills, and real-world application of knowledge. By implementing these strategies, educators can foster a love for learning and support students in reaching their full potential.

Asem Djoldasova

22-23

2024-05-06

BO’LAJAK MUTАXАSSISLАRNI ZАMОNАVIY MОDЕLLАR АSОSIDА DIDAKTIK JАRАYОNLАRNI BОSHQАRISH

Mazkur maqolada bo’lajak mutаxаssislаrni zаmоnаviy mоdеllаr аsоsidа didaktik jаrаyоnlаrni bоshqаrish bo‘yicha xorij tajribalari izohlangan. Oliy ta’lim muassasalarida bo’lajak mutаxаssislаrni zаmоnаviy mоdеllаr аsоsidа didaktik jаrаyоnlаrni bоshqаrish tamoyillari, bosqichlari   hamda didaktik jarayon subyektlari  manfaatlarining  muvozanatiga asoslangan munosabatlar izohi keltirilgan.

Norova Kamola Yunusovna

24-27

2024-05-13

MAKTAB OʻQUVCHILARIDA OʻQISHGA BOʻLGAN MOTIVATSIYANI OSHIRISH USULLARI

Ushbu maqolada maktab o'quvchilarining o'qishga bo'lgan motivatsiyasini oshirish usullari tadqiq etiladi. Tadqiqot metodologiyasi sifatida adabiyotlar tahlili va o'qituvchilar bilan intervyu o'tkazish qo'llanilgan. Natijalar shuni ko'rsatadiki, o'qituvchilarning o'quvchilarga individual yondashishi, dars jarayonida zamonaviy pedagogik texnologiyalarni qo'llashi va ota-onalar bilan hamkorlik qilishi o'quvchilarning motivatsiyasini oshirishda muhim rol o'ynaydi. Shuningdek, maqolada keltirilgan tavsiyalar o'qituvchilar, maktab ma'muriyati va ota-onalarga o'quvchilarning o'qishga qiziqishini oshirishda yordam beradi.

Karimova Gulchehra Bobomurod qizi

28-31

2024-05-13

ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНАЯ ИГРА НА УРОКАХ РУССКОГО ЯЗЫКА

В данной статье рассмотрена интеллектуальная игра на уроках русского языка как средство обобщения и закрепления знаний у студентов неязыковых вузов.

Ибатова Клара

32-35

2024-05-15

YOSHLARNING KIYINISH MADANIYATI

Insonni hayvondan ajratib turadigan alomatlardan biri ham libosdir. Kiyinish madaniyati va moda, Oliy ta’lim muassasalarida forma masalasi, O‘zbekona kiyinish madaniyatini targ‘ib qilish, zamonaviy kiyinishda o‘zbekona sharm-hayo me’yorlariga amal qilish, milliy bo‘lmagan kiyinish uslublariga taqlidning oldini olish, yoshlarda milliy kiyinish madaniyatini shakllantirish, oliy ta’lim muassasasida kiyinish odobi va me’yorlariga rioya qilish bo‘yicha targ‘ibot tadbirlari.

Berkinov Oybek Toxir o’g’li, Islomova Shodmonoy Baxrom qizi

36-39

2024-05-16

ISAJON SULTONNING “SHAMOLLI KECHA” HIKOYASIDA TABIAT TASVIRI

Ushbu maqolada XXI asr oʻzbek modern adabiyotiga katta hissa qoʻshib kelayotgan Isajon Sultonning “Shamolli kecha” hikoyasidagi tabiat tasviri masalasi ilmiy muomalaga tortilgan.

Orazbaeva Asal

40-41

2024-05-20

ESTETIK TARBIYA VAZIFALARI

Yoshlarda ma'naviy-axloqiy va mehnat tarbiyasi, ularning mohiyati va vazifalari, ma'naviy-axloqiy tarbiya mezonlari haqida ilmiy tushuncha berish.Estetik tarbiya mohiyati, maqsad va vazifalari haqida ilmiy tushunchalar berish orqali yoshlarda estetik go'zallik, jismoniy kamolotga erishishni tarbiyalash.

Eshmatova Rayxon Baxtiyor qizi

42-44

2024-05-22

OILADA KITOBXONLIK MADANIYATINI SHAKLLANTIRISH

Ushbu maqolada jamiyatimizda yoshlarni g’oyaviy-mafkuraviy jihatdan kamol toptirishda beqiyos ahamiyatga ega bo’lgan kitobxonlik madaniyatining bugungi kundagi holati, bu boradagi ayrim muammolar va ularni bartaraf etish yuzasidan fikr-mulohazalar hamda mamlakatimizda yosh avlodni ma’naviy intelektual salohiyatli qilib tarbiyalashda kitobning o‘rni beqiyosligi, ularga qaratilayotgan e’tibor hamda oilada bolani kitobga qiziqtirishning yo‘llari va vositalarini targ‘ib qilish orqali oilaviy kitobxonlikni rivojlantirish masalalari  bayon qilingan.

Sharopova Gulnigor

45-48

2024-05-24

ZАMОNАVIY KАSBLАRNI О’QITISHNI ОMMАLАSHTIRISHNI JОRIY ETISH

Ushbu maqola kаsbiy tа'limni rivоjlаntirish yо'llаrini tаhlil qilish, kаsbiy qаytа tаyyоrlаsh vа mаlаkа оshirish kurslаrigа bо'lgаn tаlаb оshib bоrishi, qо'shimchа kаsbiy tа'lim tizimidа о'qitishning zаmоnаviy shаkllаri vа usullаrini jоriy etish tаjribаsini tаhlil qilish, zаmоnаviy kаsblаrni о’qitishni оmmаlаshtirishni jоriy etishga doir tahliliy ma’lumotlar keltirib o’tilgan

Norov Shexroz Nosir o’g’li

49-53

2024-05-24

РИТМИЧЕСКИЕ ФОРМЫ В ПРОИЗВЕДЕНИЯХ НИКОЛАЯ НЕКРАСОВА

Николай Алексеевич Некрасов, один из выдающихся поэтов XIX века, создал множество произведений, которые стали классикой русской литературы. Его поэзия отличается не только глубоким содержанием, но и разнообразием ритмических форм. Некрасов искусно использовал ритмику, чтобы усилить эмоциональное воздействие своих стихов и подчеркнуть их смысловые нюансы. В этой статье рассмотрим основные ритмические формы, которые поэт применял в своих произведениях.

Хусенова Дилфуза Уктамовна

54-55

2024-05-25

BO‘LAJAK PEDAGOG-TARBIYACHILARNI TAYYORLASH TIZIMI MUAMMO SIFATIDA

Maqolada  tizimida ekoestetik madaniyatni rivojlantirishning pedagogik tizimini yaratish maktabgacha ta’limdan boshlanishi, tabiatga muhabbat bilan munosabatda bo‘lish tafakkurini bolalikdanoq shakllantirish kerakligi haqida so‘z yuritiladi.

Oygul Ashurova Anvarjonovna

56-59

2024-05-29

OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA INTEGRATIV YONDASHUV ASOSIDA TALABALARNI KASBGA YО‘NALTIRISH USLUBI

Ushbu  maqolada  integrativ  yondashuv  asosida  talabalarni  kasb  tanlashga  yо‘naltirish ishlarini  tashkil  qilishi  maqsadlari  asoslangan  va  vazifalar  belgilangan.  Oliy ta’lim muassasalari hamda  korxonalar  integratsiyalashgan  tizim yondashuvi,  talabalarni  kasb  tanlashga  yо‘naltirish tamoyillari asosida subyektlar faoliyati kо‘rsatilgan.

O‘rinova Feruzaxon O‘ljayevna, Shokirova Muxtasarxon Jaxongir qizi

60-64

2024-05-29

BO'LAJAK O'QITUVCHILARNI EKOLOGIK KOMPITENTLILIGINI RIVOJLANTIRISH METODLARINI TAKOMILLASHTIRISH

Talabalarning ekologik kompetentligini shakllantirish va metodlarini takomillashtirish jarayonining modeli tuzilmasi va mazmuni ko‘rib chiqiladi. Tadqiqotlar natijalari bo‘yicha ekologik kompetentlikni shakllantirish va rivojlantirishning quyidagi asosiy yo‘nalishlari aniqlangan: qayta tayyorlash va malaka oshirish, metodik va axborot ta’minoti, raqamli-rivojlantiruvchi muhitni yaratish va qo‘llab-quvvatlash. Ekologik kompetentlikni shakllantirish tamoyillari va tashkiliy-pedagogik shart-sharoitlari aniqlashtirilgan.

Ganiyeva S.A.

65-73

2024-05-29

NAZAR ESHONQULNING “OQ ALANGA” HIKOYASIDA SYUJET VA MOTIV

Ushbu maqolada Nazar Eshonqul qalamiga mansub “Oq alanga” hikoyasi talqin qilinadi. Unda insonning hislari, qobiliyati, insoniylik tuyg’ulari va vijdoni oldidagi vazifalari yoritilgan.

Orazbaeva Asal

74-75

2024-05-31