THE EVOLUTION OF THE MODERN HERO IN RUSSIAN PROSE

Main Article Content

Аннотация:

The article is devoted to the problem of the evolution of the literary hero and the types of heroes in modern Russian literature of the XXI century. The admiration of the person of the person being described and the desire to redirect this feeling to the reader make the style of the work of Zakhar Prilepin realistic through the prism of modernity (neorealism). The writer sets himself the task of telling about the fate of a modern person who faces many difficulties to squeeze in the modern world where human values have already changed, transformed beyond recognition than they were in the literature of the 19th and 20th centuries.

Article Details

Как цитировать:

Akhmedova, M. (2024). THE EVOLUTION OF THE MODERN HERO IN RUSSIAN PROSE. Евразийский журнал технологий и инноваций, 2(1 Part 2), 34–38. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/ejti/article/view/25737

Библиографические ссылки:

Absalamova, G. S. (2022). TA‟ LIM TIZIMINING JORIY HOLATI VA MAVJUD MUAMMOLAR (M. MONTEN “TAJRIBALAR” ASARI MISOLIDA). Academic research in educational sciences, (Conference), 796-801.

Sharifovna, A. G. (2021). Michel Monten's Style in His “Essays”. Procedia of Social Sciences and Humanities, 1, 364-368.

Абсаламова, Г. (2021). Французский мыслитель Мишель Де Монтен о воспитании детей. Общество и инновации, 2(5/S), 217-220.

Абсаламова, Г. (2021). Bolalar tarbiyasi haqida. Общество и инновации, 2(5/S), 390-402.

Sharifovna, A. G. (2023, October). MONTEN IJODIDAGI “TAJRIBALAR” ASARIDA FARZAND TARBIYASIDAGI “SALBIY JIHAT” LEKSEMALARINING IJOBIYLIK TOMONLARI. In INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCES WITH HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS (Vol. 1, No. 05.10, pp. 312-314).

Absalamova, G. M. S. (2021). The semantic field of the concept of «family upbringing qualities» in Monten's philosophy and its expression in the Uzbek language. Молодой ученый, (16), 124-125.

Ozatbekov, Y. F., & Ozatbekova, O. N. (2022). DEVELOPMENT AND IMPROVEMENT OF THE PRICING STRATEGY OF THE JOINT-STOCK COMPANY" UZBEKISTAN RAIL WAYS". Confrencea, 6(6), 295-296.

Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022). EXPERIENCE OF FOREIGN COUNTRIES IN IMPROVING THE SYSTEM OF PROFESSIONAL TRAINING. Инновационные исследования в современном мире: теория и практика, 1(20), 6-8.

Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022, August). THE ROLE OF UNIVERSITIES IN CREATING A REGIONAL INNOVATION SYSTEM. In Международная конференция академических наук (Vol. 1, No. 25, pp. 17-21).

Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022). FORMATION OF AN INNOVATIVE ECONOMY IN THE REPUBLIC. Development and innovations in science, 1(11), 4-7.

Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022). FORMATION OF ORGANIZATIONAL STRUCTURES FOR THE MANAGEMENT OF INNOVATION ACTIVITIES. Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования, 1(20), 4-6.

Buranova, M. U., & Buranova, L. U. (2020). New Modern Trends In Teaching Foreign Language. International Journal of Research, 7(04).

Буранова, М. У. (2021). СОВРЕМЕННЫЕ АСПЕКТЫ ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В НЕЯЗЫКОВЫХ ВУЗАХ. МЕЖДУНАРОДНЫЙ ЖУРНАЛ ИСКУССТВО СЛОВА, 4(5).

Буранова, М. (2020). Linguistic analysis of reading and teaching reading by literary translation. Общество и инновации, 1(1/s), 501-505.

Buranova, M. U. (2019). THEORETICAL BASIS OF CASE STUDY METHOD IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIAL PURPOSES. Форум молодых ученых, (5 (33)), 11-14.

Buranova, M. (2019). Using elicitation techniques in EFL classes. In SCIENCE AND PRACTICE: A NEW LEVEL OF INTEGRATION IN THE MODERN WORLD (pp. 132-135).

Buranova, M., & Dilmurodova, M. (2019). Communicative language teaching. In SCIENCE AND PRACTICE: A NEW LEVEL OF INTEGRATION IN THE MODERN WORLD (pp. 186-189).

Курбанов, Ж. А. (2023). ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОНДА ИҚТИСОДИЙ МУНОСАБАТЛАРНИ ТАРТИБГА СОЛИШНИНГ ҲУҚУҚИЙ ТАҲЛИЛИ. Научный Фокус, 1(8), 717-720.

Кенжабаев, Ж. А. (2016). Применение информационно-коммуникационных средств и электронных образовательных ресурсов в обучении английскому языку. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (6-4), 42-44.

Кенжабаев, А. Э., & Кенжабоев, Ж. А. (2016). Применение педагогических технологий в процессе обучения иностранных языков в начальных классах. Ученый XXI века, (3-2).

Кенжабоев, Ж. А. (2016). ОСОБЕННОСТИ ОБУЧЕНИЯ АУДИРОВАНИЮ НА СРЕДНЕМ ЭТАПЕ ИЗУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Вестник современной науки, (6-2), 73-76.

Кенжабоев, Ж. А. (2017). Психолого-педагогические аспекты формирования диалога как компонента иноязычного обучения. Вестник современной науки, (3-2), 48-50.

Кенжабоев, А. Э., & Кенжабоев, Ж. А. (2016). ХОРИЖИЙ ТИЛЛАРНИ ЎРГАТИШДА ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАР. Ученый XXI века, (3-2 (16)), 44-49.

Кенжабоев, А., & Кенжабоев, Ж. (2015). Тарбия технологияси ва унинг долзарблиги. Современное образование (Узбекистан), (4), 61-64.

Кенжабаев, Ж. (2023). СОВРЕМЕННЫЙ ЭТАП РАЗВИТИЯ НАУКИ О ЯЗЫКЕ. Экономика и социум, (2 (105)), 704-707.

Кенжабаев, Ж. (2022). The implementation of literature in teaching speaking for advanced students. Общество и инновации, 3(2/S), 262-265.

Кенжабоев, Ж. А., & Кучкинов, Х. Х. (2017). САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Вопросы педагогики, (9), 33-35.

Кенжабоев, А. Э., & Кенжабоев, Ж. А. (2017). Умумтаълим мактаблари ўқитувчиларида касбий компетентликни шакллантиришнинг илмий-педагогик асослари. Современное образование (Узбекистан), (11), 22-26.

Кенжабаев, Ж. А., & Сапарова, Н. Э. (2015). Игровые технологии в процессе преподавания иностранных языков. Вестник современной науки, (11-2), 89-92.

Kenjabaev, J. A. (2022). METHODS THROUGH THE INTERNET IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE. Экономика и социум, (12-2 (103)), 67-70.

КЕНЖАБАЕВ, Ж. А., & САТТАРОВА, Н. А. (2018). РОЛЬ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКИМ ЯЗЫКОВЫМ НАВЫКАМ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ. Наука среди нас, (1), 155-160.