THE ROLE OF CARTOONS IN THE UPBRINGING AND EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN
Main Article Content
Аннотация:
The article examines the question of the ambiguous role of modern animation in raising a child. Two positions are presented. On the one hand, animated films form standards of bad and good behavior; the child learns to perceive himself positively, i.e. they act as one of the effective means of education. On the other hand, modern cartoons lack a moral and ethical basis that can have a beneficial effect on the development of a child.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
Absalamova, G. S. (2022). TA‟ LIM TIZIMINING JORIY HOLATI VA MAVJUD MUAMMOLAR (M. MONTEN “TAJRIBALAR” ASARI MISOLIDA). Academic research in educational sciences, (Conference), 796-801.
Sharifovna, A. G. (2021). Michel Monten's Style in His “Essays”. Procedia of Social Sciences and Humanities, 1, 364-368.
Абсаламова, Г. (2021). Французский мыслитель Мишель Де Монтен о воспитании детей. Общество и инновации, 2(5/S), 217-220.
Абсаламова, Г. (2021). Bolalar tarbiyasi haqida. Общество и инновации, 2(5/S), 390-402.
Sharifovna, A. G. (2023, October). MONTEN IJODIDAGI “TAJRIBALAR” ASARIDA FARZAND TARBIYASIDAGI “SALBIY JIHAT” LEKSEMALARINING IJOBIYLIK TOMONLARI. In INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCES WITH HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS (Vol. 1, No. 05.10, pp. 312-314).
Absalamova, G. M. S. (2021). The semantic field of the concept of «family upbringing qualities» in Monten's philosophy and its expression in the Uzbek language. Молодой ученый, (16), 124-125.
Ozatbekov, Y. F., & Ozatbekova, O. N. (2022). DEVELOPMENT AND IMPROVEMENT OF THE PRICING STRATEGY OF THE JOINT-STOCK COMPANY" UZBEKISTAN RAIL WAYS". Confrencea, 6(6), 295-296.
Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022). EXPERIENCE OF FOREIGN COUNTRIES IN IMPROVING THE SYSTEM OF PROFESSIONAL TRAINING. Инновационные исследования в современном мире: теория и практика, 1(20), 6-8.
Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022, August). THE ROLE OF UNIVERSITIES IN CREATING A REGIONAL INNOVATION SYSTEM. In Международная конференция академических наук (Vol. 1, No. 25, pp. 17-21).
Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022). FORMATION OF AN INNOVATIVE ECONOMY IN THE REPUBLIC. Development and innovations in science, 1(11), 4-7.
Ozatbekova, O., & Ozatbekov, Y. (2022). FORMATION OF ORGANIZATIONAL STRUCTURES FOR THE MANAGEMENT OF INNOVATION ACTIVITIES. Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования, 1(20), 4-6.
Buranova, M. U., & Buranova, L. U. (2020). New Modern Trends In Teaching Foreign Language. International Journal of Research, 7(04).
Буранова, М. У. (2021). СОВРЕМЕННЫЕ АСПЕКТЫ ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В НЕЯЗЫКОВЫХ ВУЗАХ. МЕЖДУНАРОДНЫЙ ЖУРНАЛ ИСКУССТВО СЛОВА, 4(5).
Буранова, М. (2020). Linguistic analysis of reading and teaching reading by literary translation. Общество и инновации, 1(1/s), 501-505.
Buranova, M. U. (2019). THEORETICAL BASIS OF CASE STUDY METHOD IN TEACHING ENGLISH FOR SPECIAL PURPOSES. Форум молодых ученых, (5 (33)), 11-14.
Buranova, M. (2019). Using elicitation techniques in EFL classes. In SCIENCE AND PRACTICE: A NEW LEVEL OF INTEGRATION IN THE MODERN WORLD (pp. 132-135).
Buranova, M., & Dilmurodova, M. (2019). Communicative language teaching. In SCIENCE AND PRACTICE: A NEW LEVEL OF INTEGRATION IN THE MODERN WORLD (pp. 186-189).
Курбанов, Ж. А. (2023). ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОНДА ИҚТИСОДИЙ МУНОСАБАТЛАРНИ ТАРТИБГА СОЛИШНИНГ ҲУҚУҚИЙ ТАҲЛИЛИ. Научный Фокус, 1(8), 717-720.
Кенжабаев, Ж. А. (2016). Применение информационно-коммуникационных средств и электронных образовательных ресурсов в обучении английскому языку. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (6-4), 42-44.
Кенжабаев, А. Э., & Кенжабоев, Ж. А. (2016). Применение педагогических технологий в процессе обучения иностранных языков в начальных классах. Ученый XXI века, (3-2).
Кенжабоев, Ж. А. (2016). ОСОБЕННОСТИ ОБУЧЕНИЯ АУДИРОВАНИЮ НА СРЕДНЕМ ЭТАПЕ ИЗУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Вестник современной науки, (6-2), 73-76.
Кенжабоев, Ж. А. (2017). Психолого-педагогические аспекты формирования диалога как компонента иноязычного обучения. Вестник современной науки, (3-2), 48-50.
Кенжабоев, А. Э., & Кенжабоев, Ж. А. (2016). ХОРИЖИЙ ТИЛЛАРНИ ЎРГАТИШДА ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАР. Ученый XXI века, (3-2 (16)), 44-49.
Кенжабоев, А., & Кенжабоев, Ж. (2015). Тарбия технологияси ва унинг долзарблиги. Современное образование (Узбекистан), (4), 61-64.
Кенжабаев, Ж. (2023). СОВРЕМЕННЫЙ ЭТАП РАЗВИТИЯ НАУКИ О ЯЗЫКЕ. Экономика и социум, (2 (105)), 704-707.
Кенжабаев, Ж. (2022). The implementation of literature in teaching speaking for advanced students. Общество и инновации, 3(2/S), 262-265.
Кенжабоев, Ж. А., & Кучкинов, Х. Х. (2017). САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Вопросы педагогики, (9), 33-35.
Кенжабоев, А. Э., & Кенжабоев, Ж. А. (2017). Умумтаълим мактаблари ўқитувчиларида касбий компетентликни шакллантиришнинг илмий-педагогик асослари. Современное образование (Узбекистан), (11), 22-26.
Кенжабаев, Ж. А., & Сапарова, Н. Э. (2015). Игровые технологии в процессе преподавания иностранных языков. Вестник современной науки, (11-2), 89-92.
Kenjabaev, J. A. (2022). METHODS THROUGH THE INTERNET IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE. Экономика и социум, (12-2 (103)), 67-70.
КЕНЖАБАЕВ, Ж. А., & САТТАРОВА, Н. А. (2018). РОЛЬ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКИМ ЯЗЫКОВЫМ НАВЫКАМ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ. Наука среди нас, (1), 155-160.