INNOVATSION BANK XIZMATLARINING AHAMIYATI VA ULARNING BANK DAROMADLILIGIGA TA’SIRI
Main Article Content
Аннотация:
Mazkur maqolada tijorat banklarida zamonaviy xizmatlarni joriy etish ko‘lamini yanada kengaytirish imkoniyatlarini baholash va rivojlantirish borasida olib borilayotgan ishlar, rivojlangan davlatlar tijorat banklari tajribasi, innovatsion bank xizmatlarini rivojlantirish sohasida olib borilgan tadqiqot ishlari, respublikamiz tijorat banklarida sof foydaning oshishiga banklar tomonidan taklif etilayotgan bank xizmatlari ta’siri baholangan. Miqdoriy tahlillar Kichik Kvadratlar modeli asosida olib borilgan bo‘lib, vaqtlar qatori asosida regression tahlillar oʻtkazilgan. Miqdoriy metodologiya tahlillariga koʻra, innovatsion bank xizmatlari va mahsulotlari banklarning sof foydasini oshirishda muhim omillardan bo‘lib xizmat qilishi aniqlandi. Raqamli bank mahsulotlari va xizmatlari amaliyotga koʻproq joriy etiladigan boʻlsa, barcha tijorat banklarining hozirgi zamon talabiga toʻliq va samarali javob bera oladigan ish strukturasini tashkillashtirish, bank xizmatlari iste’molchilariga shaffof, tez va sifatli hamda real vaqt rejimida xizmatlarni taqdim etishga imkoniyat yaratilgan boʻladi. Bu esa, oʻz navbatida, tijorat banklarining raqobatbardoshlilik darajasini va daromadlilik koʻrsatkichlarini, mijozlar bazasini oshirib borishga, banklarning nufuzi ortishiga turtki boʻladi.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
PF-5953 (2020). Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 2 martdagi “2017–2021-yillarga Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha harakatlar strategiyasini “Ilm, Ma’rifat va Raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish yili” da amalga oshirishga oid davlat dasturi toʻgʻrisida”gi PF-5953- sonli Farmoni.
PF-6155 (2021). Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 3 fevraldagi “2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qoʻllab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash” yilida amalga oshirishga oid davlat dasturi toʻg’risida”gi PF-6155 sonli Farmoni.
Brett King (2019). Bank 4.0 Doimo siz bilan – hozir va shu yerda. Toshkent: “ILM-ZIYO-ZAKOVAT” MCHJ, - 464 b.
Fliginskix, T. N., & Tarasova, T. Yu. (2016). Faktori, opredelyayushie razvitie innovasiy v vide novix bankovskix produktov. Kreativnaya ekonomika, 10(10), 1157-1168.
Korsunova, N. N. (2020). Neobank kak bank budushego v obslujivanii korporativnix klientov v usloviyax perexoda k sifrovoy ekonomike. Vestnik Akademii znaniy, (5 (40)), 175-190.
Petrova, L. A., & Kuznesova, T. Ye. (2020). Sifrovizasiya bankovskoy sistemi: sifrovaya transformasiya sredi i biznes-prosessov. Finansoviy jurnal, 12(3), 91-101.
Polireddi, N. S. A. (2024). An effective role of artificial intelligence and machine learning in banking sector. Measurement: Sensors, 101135.
Tumin, V. M., Buxonova, S. M., & Krivsova, V. A. (2018). Vnedrenie innovasionnix bankovskix produktov v deyatel'nost' rossiyskix kommercheskix bankov. Vestnik Belgorodskogo gosudarstvennogo texnologicheskogo universiteta im. VG Shuxova, (8), 145-151.
Vasilenko, O. A. (2019). Tendensii i perspektivi razvitiya finansovix innovasiy v bankovskom biznese Rossii. Mir novoy ekonomiki, (2), 80-89.