TURIZM SOHASI RIVOJLANISHINING IJTIMOIY-IQTISODIY MOHIYATI VA UNDA INNOVATSION FAOLLIKNI OSHIRISH XUSUSIYATLARI

Main Article Content

Аннотация:

Mazkur maqola turizm sohasi zamonaviy tarmoq sifatida davlat siyosati darajasiga olib chiqilmoqda. Bu soha  dunyoda muhim taraqqiyot omili boʻlib qolmoqda. Bu soha keng doirada tashkil etilgan va turizm tashkilotlari, sayohat agentliklari va boshqa turizm kompaniyalari uchun innovatsiyalar katta muhim ahamiyatga ega. Bu maqolada turizm sohasidagi innovatsiyalarni faollashtirish mexanizmini takomillashtirish yo‘nalishlari va ularning ahamiyati, tahlili va takliflari ko‘rsatilgan.  Turizm sohasi ijtimoiy va iqtisodiy tarqalgan mamlakatlar uchun katta ahamiyatga ega. Turizm mamlakatning iqtisodiyoti va ijtimoiy hayotiga to‘liq ta’sir qiladi. Turizm sohasi, ish o‘rinlari yaratish, transport tizimini rivojlantirish, madaniyatni o‘zgartirish va mamlakatlararo aloqalar o‘rtasida hamkorlikni rivojlantirish imkoniyatlarini beradi. Innovatsion faollik turizm sohasini rivojlantirishning kengayishiga olib keladi. Yangi texnologiyalar, marketing usullari, xizmatlar va turli turdagi turli sohalarda innovatsiyalar turizm sohasining rivojlanishida muhim ahamiyatga ega. Bu innovatsiyalar turistlarga ko‘rsatilayotgan xizmatlar va taqdim etilayotgan imkoniyatlarda kengayishga olib keladi va turizm sohasining yanada rivojlanishiga olib keladi. Shuningdek, turizm sohasidagi innovatsion faollik mamlakatning xalqaro savdo aloqalarini rivojlantirish, yangi bozorlarga kirishni oshirish va mamlakat iqtisodiyotiga yangiliklar kiritish imkonini yaratadi.Nazariy jihatdan, turizm sohasi rivojlanishi va undagi innovatsion faollik mamlakatning iqtisodiyoti va ijtimoiy hayotiga to‘liq ta'sir qiladi va uning rivojlanishi uchun innovatsion faollik muhim ahamiyatga ega.

Article Details

Как цитировать:

Ergasheva, D. . (2024). TURIZM SOHASI RIVOJLANISHINING IJTIMOIY-IQTISODIY MOHIYATI VA UNDA INNOVATSION FAOLLIKNI OSHIRISH XUSUSIYATLARI. Евразийский журнал академических исследований, 4(7 (Special Issue), 769–772. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/ejar/article/view/35938

Библиографические ссылки:

Anynin VM, Dagaev AA Innovatsion boshqaruv. M.: Delo, 2003.527 p.

Afanasyev M., Myasnikova L. Jahon raqobati va iqtisodiyotning klasterlanishi // Vopr. iqtisodiyot. 2005. № 4. S. 75-81

Balabanov IT Innovatsion menejment: darslik. nafaqa. SPb. : Piter, 2000.207 p. 4.

Bezdudny FF, Smirnova GA, Nechaeva OD Innovatsiya tushunchasining mohiyati va uning tasnifi // Innovatsiyalar. 2003. № 2-3. S. 10-18.

Bogolyubov VS, Orlovskaya V.P. Turizm iqtisodiyoti: darslik. M .: Akademiya, 2005.192 b.

Katta iqtisodiy lug'at / tahrir. A.N. Azriliana. M .: Yangi iqtisodiyot instituti, 1997.675 b.

Boush GD Business klasterlari: kategorik tizim taqdimoti: monografiya. Omsk: OmDU nashriyoti, 2011.348 b.

Burov V. Yu., Kruchinina NA Trans-Baykal o‘lkasidagi kichik biznes. Irkutsk, 2011.350 p.

Valdaitsev S. V. Biznes va innovatsiyalarni baholash. M .: "Filin" axborot-nashriyoti, 1997. 336 b.

Valenta F. Innovatsiyalarni boshqarish. M.: Progress, 1985.203 p.

P. Vodachek L., Vodachkova O. Korxonada innovatsiyalarni boshqarish strategiyasi: qisqacha. per. slovak tilidan. / muallif. Muqaddima V. S. Rapoport. M Iqtisodiyot, 2004.365 b.

Квартальнов В.А. Туризм. – М.: Финансы и статистика, 2014. – 368 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https:// e. lanbook.com/book/69175

Dwyer L, Tomjenovic R., Corak S. Evolution of Destination Planning and Strategy: The Rise of Tourism in Croatia. Palgrave Macmillan, Cham, 2017, p 43.