O‘ZBEKISTON TASVIRIY SAN’ATIDA MANZARA JANRINING RIVOJLANISHI VA O‘QITISHDAGI O‘RNI
Main Article Content
Аннотация:
Mazkur maqolada O‘zbekiston tasviriy san’atida manzara janrining shakllanishi va taraqqiyoti, uning milliy badiiy an’analar tizimidagi o‘rni hamda oliy ta’limda manzara kompozitsiyasini o‘qitishning didaktik imkoniyatlari tahlil etiladi. Tadqiqotda tarixiy-madaniy manbalar, dastur va o‘quv rejalari hamda amaliy mashg‘ulotlar materiali asosida manzara janrining san’atshunoslik va pedagogik jihatlari yoritilgan. Shuningdek, talabalar tasviriy savodxonligini, makon va rangni idrok etish malakalarini, badiiy-ijodiy fikrlashini shakllantirishda manzara janrining o‘rni ilmiy asosda ochib beriladi. Tadqiqot natijalari manzara janrini o‘qitish metodikasini takomillashtirish, dars jarayoniga hududiy manzaralar, plein-air mashg‘ulotlari, axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini integratsiyalash bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishga xizmat qiladi.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – Toshkent, 2020.
O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha Harakatlar strategiyasi va tegishli PQ qarorlari. – Toshkent, 2017–2023.
Xasanov A. Tasviriy san’at nazariyasi va metodikasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 2015.
Jo‘rayev B. Manzara janrida kompozitsiya asoslari. – Toshkent: San’at, 2018.
Rahimov S. O‘zbekiston tasviriy san’ati tarixi. – Toshkent: G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot, 2012.
Qodirova M. Badiiy tafakkurni rivojlantirishda tasviriy san’atning o‘rni. – Ilmiy maqola // “Pedagogik mahorat” jurnali, №3, 2021.
Zamonov I. Rassomchilikda rang va shakl muammolari. – Toshkent: San’at, 2010.
Xalqaro san’atshunoslik manbalari: Landscape Painting in Art Education. – London, 2019 (elektron manba).
