КОМПЛАЕНС НАЗОРАТ ТИЗИМИНИ ЖОРИЙ ЭТИШДА КОРРУПЦИЯВИЙ ОМИЛЛАРНИНГ АҲАМИЯТИ, ТАСНИФИ ҲАМДА РЕТРОСПЕКТИВ ТАҲЛИЛИ
Main Article Content
Abstract:
Комплаенс назорат тизимини жорий этишда биринчи галда ҳал этилиши лозим бўлган масалалардан бири коррупциявий омилларни таҳлил қилиш лозим бўлади. Нега деганда коррупциявий омилларнинг сифат ва миқдор кўрсаткичлари ҳамда динамикаси ва даражасидан келиб чиққан ҳолда комплаенс назорат тизими жорий этилади. Бошқача қилиб айтганда коррупциявий омиллар бирламчи, комплаенс назорат тизими эса иккиламчи ҳисобланади.
Article Details
How to Cite:
References:
J. Shirinov. Korrupsiyaga qarshi kurashish daparlamentning roli // https://uacd.uz/index.php/journal/article/view/54/55
Коррупция ҳолати ва омиллари тўғрисида жамоатчилик фикри ўрганилди (1-қисм) // https://anticorruption.uz/uzc/item/2021/04/17/korruptsiya-holati-va-omillari-togrisida-zhamoatchilik-fikri-organildi-1-maqola.
«Вымогательства сексуальных услуг» (или сексторшн от англ. sextortion) // https:// transparency.org.ru/ research/ drugie-issledovaniya/ vymogatelstvo –seksualnykh -uslug-ostaetsya -beznakazannym-vo-vsem-mire-doklad-transparency-international.
Brigitte Zimmerman. Transparency, Sanctioning Capacity, and Corruption Displacement: Multi-Method Evidence from Local Government in Malawi // https://escholarship.org/content/qt0q7490dw/qt0q7490dw_noSplash_fa8dfb5f2ac45b81d761ede4a2adc372.pdf.
Юсупов Ю. Особенности национальной коррупции, или как победить чиновничий «бизнес» в Узбекистане // https://kun.uz/ru/news/2019/01/26/osobennosti-natsionalnoy-korrupsii-ili-kak-pobedit-chinovnichiy-biznes-v-uzbekistane.
Урф-одатларимиз коррупция учун ниқоб бўляпти // https://kun.uz/news/2022/03/20/urf-odatlarimiz-korrupsiya-uchun-niqob-bolyapti-ekspert-bilan-suhbat.
Қозоғистон Республикасида коррупцияга қарши курашиш коррупцияга қарши курашувчи субъектларнинг ўз ваколатлари доирасида коррупциянинг олдини олиш, шу жумладан жамиятда коррупцияга қарши маданиятни шакллантириш, коррупциянинг сабаблари ва шароитларини аниқлаш ҳамда бартараф этиш, шунингдек коррупцияга оид ҳуқуқбузарликларни аниқлаш, фош этиш, уларга чек қўйиш, тергов қилиш ҳамда уларнинг оқибатларини бартараф этишга қаратилган фаолияти сифатида белгиланган. (Россия Федерцияси, Қирғиз Республикаси, Тожикистон Республикаси, Туркманистон Республикаларининг ҳам тегишли қонунларида “коррупцияга қарши курашиш” тушунчаларининг таърифи берилган).
Лопатин В.Н. О системном подходе в антикоррупционной политике / В.Н. Лопатин // Государство и право. – 2001. – № 7. – С. 23.
Исроилов Б.И., Гадоев Э.Ф. Коррупция тушунчаси ва унга қарши курашишга оид атамалар изоҳли луғати. Тошкент, 2019. – б. 29.
Глоссарий юридических терминов по антикоррупционной тематике : словарь-справочник / сост. Н.А. Власенко, А.М. Цирин, Е.И. Спектор [и др.]. — М. : Институт законодательства и сравнительного правоведения при Правительстве Российской Федерации : ИНФРА-М, 2016. — с. 52., Коррупциогенные факторы: понятие, виды, проблемы их практического применения // https://www.airmgn.ru/pravovaya-informatsiya/prokuror-raz-yasnyaet/21-passengers/informatsiya/prokuror-raz-yasnyaet/142-korruptsiogennye-faktory-teoriya-i-praktika-primeneniya, file:///C:/Users/1/Downloads/korruptsiogennye-faktory-ponyatie-vidy-problemy-ih-prakticheskogo-primeneniya.pdf, Барабаш О.В. «Коррупциогенный фактор» как юридический термин: структура, содержание, дефиниция // file:///C:/Users/1/Downloads/korruptsiogennyy-faktor-kak-yuridicheskiy-termin-struktura-soderzhanie-definitsiya%20(1).pdf.