THE EXPERIMENT TOWARDS MOTIVATING WRITING EDUCATION
Main Article Content
Аннотация:
In today’s globalized world learning foreign languages plays an essential role to make a contact with the people of another nation. English is the language of our international communication in all areas, such as politics, science, media or art and it is often the language of entertainment as well as socializing. Speaking is considered to be the most important skill while teaching foreign languages. Speaking skills are defined as skills which allow us to communicate effectively. “The only normal way to begin speaking in a new language is to begin speaking badly.” (Greg Thomson). However, a student while speaking English faces some difficulties and the possible solutions are as follows in the article.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
https://www.tutordoctor.co.uk/blog/2019/december/how-to-motivate-the-unmotivated-student/
Hannah Hawthorne (November 17, 2021) “Understanding the Importance of Motivation in Education”, High Speed Training.
https://www.edutopia.org/discussion/3-methods-motivate-unmotivated
Ames, C., & Archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: Students’ learning strategies and motivation processes. Journal of Educational Psychology, 80, 260–267. doi:10.1037/0022-0663.80.3.260
АХМЕДОВ, О. (2013). КАЛЬКИРОВАНИЕ КАК ОСОБЫЙ ПРИЕМ В ПЕРЕВОДЕ НАЛОГОВЫХ И ТАМОЖЕННЫХ ТЕРМИНОВ. Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки, (12), 349-352.
Ахмедов, О. С. (2010). Лексико-семантическая адекватность при переводе налоговых и таможенных терминов (на материале английского и узбекского языков). Вестник Костромского государственного университета, 16(4), 116-119.
Ахмедов, О. С. (2010). Лексико-семантическая адекватность в переводе налоговых и таможенных терминов (на материале английского и узбекского языков). Вестник Челябинского государственного университета, (34), 14-17.
Баллиева, Р., & Искендеров, А. Б. (2002). Значение топонимии для изучения природопользования Приаралья в XIX и началеXXвв. Аспирант и Соискатель М, 3, 29-30.
Баллиева, Р. (2003). Каракалпакский этнос и традиционное природопользование. Москва, 13.
Зворыкин, К. В., & Баллиева, Р. (1988). Социальные истоки географии и взгляды на ее предмет. Взаимодействия общества и географии. М, 12.
Баллиева, Р., & Далжанов, К. О. (2017). Рациональное использование природных ресурсов в сельской местности республики Каракалпакстан. Теория и практика современной науки, (6 (24)), 74-78.
Баллиева, Р., & Пирназаров, Ж. Б. (2023). ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРЕПОДАВАНИИ ГЕОГРАФИИ. Теория и практика современной науки, (10 (100)), 47-50.
Баллиева, Р., & Пирназаров, Ж. Б. (2023). РОЛЬ И ЗНАЧЕНИЕ ИЗУЧЕНИЯ ИСТОРИИ ЭКОЛОГИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ. Экономика и социум, (10 (113)-1), 399-402.
Баллиева, Р., & Наурузбаева, Г. (2022). ПРИРОДНО-ИСТОРИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ И ОСОБЕННОСТИ РАЗМЕЩЕНИЯ НАРОДОВ ПРИАРАЛЬЯ. ГЕОГРАФИЯ: ПРИРОДА И ОБЩЕСТВО, (2).
Баллиева, Р., & Далжанов, К. О. (2017). РОЛЬ ХОРЕЗМСКОЙ АРХЕОЛОГО-ЭТНОГРАФИЧЕСКОЙ ЭКСПЕДИЦИЕЙ В ИЗУЧЕНИЕ ПРИРОДОПОЛЬЗОВАНИЕ В РЕГИОНЕ ПРИАРАЛЬЯ. Экономика и социум, (6-1 (37)), 223-228.
Уринбаева, Ф. Б., & Баллиева, Р. ҚОРАҚАЛПОҒИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ТОПОНИМЛАРИНИНГ ГЕОГРАФИК ЖИҲАТДАН ТАДҚИҚ ҚИЛИНИШИ. ОБЩЕСТВА УЗБЕКИСТАНА, 141.
Нажимов, П. А. (1994). Структурно-семантические особенности сравненияв каракалпакском языке.
Нажимов, П. А. (2016). Способы словообразования в каракалпакском языке. Наука, образование и культура, (10 (13)), 28-30.
Нажимов, П. А. (2019). Из истории изучения глаголообразующих аффиксов в тюркском языкознании. Вестник науки и образования, (19-1 (73)), 61-64.
Нажимов, П. А. (2019). Виды грамматических форм в каракалпакском языке. Вестник науки и образования, (8-1 (62)), 74-78.
Nazhimov, P. A. (2020). ЕДИНИЦЫ СИСТЕМЫ СЛОВООБРАЗОВАНИЯ КАРАКАЛПАКСКОГО ЯЗЫКА. Theoretical & Applied Science, (1), 320-324.
Нажимов, П. А. (2021). ТҮРКИЙ ТИЛЛЕРИ МОРФОЛОГИЯСЫНЫҢ АЙЫРЫМ МӘСЕЛЕЛЕРИ (Қарақалпақ тили мысалында). Norwegian Journal of Development of the International Science, (71), 43-46.
Mirakhmatovna, I. S. Point-rating System as an Effective Way to Assess Students Knowledge in Credit Module System. JournalNX, (2), 15-23.
Ismatova, S. M., & Mukhamedjanova, N. D. (2023). TEACHING ENGLISH IN INCLUSIVE EDUCATION BASED ON SMART TECHNOLOGY. Results of National Scientific Research International Journal, 2(2), 101-106.
ISMATOVA, S. M. (2022). THE EXAMPLE OF FOREIGN COUNTRIES ON THE IMPROVEMENT OF ASSESSMENT TECHNOLOGIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING. THEORETICAL & APPLIED SCIENCE Учредители: Теоретическая и прикладная наука, (8), 383-387.
Abduvalitov, E. B. (2022). Aesthetic education and perception in the teaching of literature of fraternal peoples. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 9(3), 275-280.
Абдувалитов, Е. (2001). Янги педагогик технологиялар муаммолари. Адабиёт дарсларида янги педагогик технология. Тил ва адабиёт таълими журнали.-2001, 1, 4-6.
Абдувалитов, Е. (2008). Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі (оқулық).
Abduvalitov, E. (2008). Qozoq adabiyotini o'qitish metodikasi (darslik). Toshkent.
Abduvalitov, N. B., Abduvalitov, E. B., & Sayfullaev, B. (2023). METHODS OF COMPARATIVE ANALYSIS IN THE STUDY OF SAMPLES OF UZBEK AND WORLD LITERATURE. SPAST Abstracts, 2(02).
Nurumbetoglu, S. B. (2022). Structural Features of Uzbek-Kazakh Dialectal Phrasemas. Central Asian Journal of Social Sciences and History, 3(5), 149-152.
Sayfullaev, B. N. (2022). Some Problems of Phraseology of Turkic Languages (On the Example of Eye Phraseosomatism). International Journal of Social Science Research and Review, 5(4), 87-91.
Nurumbeto‘vich, S. B. (2023, June). DISTINCTIVE FEATURES OF DIALECT PHRASEOLOGISMS IN UZBEK AND KAZAKH LANGUAGES. In " ONLINE-CONFERENCES" PLATFORM (pp. 94-97).
Nurymbetovich, S. B. (2023). Dialectisms in the Language of Literary Works. Central Asian Journal of Literature, Philosophy and Culture, 4(6), 33-39.
Nurymbetovich, S. B., & Qayratovno, A. J. (2023). The Common Lion of Alash is Mirzhakyp Dulatuly.
Abduvalitov, N. B. (2022). Ways of teaching samples of world literature at literature classes by grene features. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 9(3), 219-223.
Абдувалитов, Н. Б. (2017). Оилада бола психологияси. Современное образование (Узбекистан), (3), 51-56.
Умрихина, В. И., & Абдувалитов, Н. Б. (2014). Индивидуальный имидж учителя как компонент культуры педагогической деятельности. Научное обозрение: Гуманитарные исследования, (3), 4-8.
Умрихина, В. И., & Абдувалитов, Н. Б. (2011). Эффективность методов убеждения в семейном воспитании. Педагогические науки, (5), 110-111.
Умрихина, В. И., & Абдувалитов, Н. Б. (2013). ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ МАСТЕРСКИЕ КАК ЭФФЕКТИВНОЕ СРЕДСТВО АКТИВИЗАЦИИ МЫСЛИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ. SCIENCE AND WORLD, 102.