AXBOROT TALIMI SHAROYITIDA BOLALAR NUTQINI O‘STIRISH VA SAVODGA O‘RGATISH TEXNOLOGIYALARI

Main Article Content

Аннотация:

Bolalar nutqini ostirish nazariyasi va texnologiyalar moduli shaxsda nutqiy ta’lim jarayonida maktabgacha ta’lim-pedagogikasi kasbiga doir bilim, ko‘nikma, malakalarni, ulardagi majvud tushuncha, tasavvurlarini boyitishga xizmat qiladi. Maktabgacha ta’limning asosiy vazifasi bolalarni maktabda ta’lim olishga tayyorlashdan iboratdir. Bolalar maktabgacha ta’limda aniq bilimlarnigina emas,  fikrlash ko‘nikmasini egallashi, tengdoshlari va kattalarning nutqlarini tushunishlari, ular bilan erkin fikr almashish, hamkorlik asosida faoliyat ko‘rsatishi talab etiladi. Bolalarning ona tilida obrazli va mantiqiy fikrlashi, tasavvurlarini nutq orqali to‘g‘ri ifodalashi o‘zini nazorat qilishi, boshqarishi, kuzatish, eshitish, eslab qolish, umumlashtirish, solishtirish kabi aqliy tayyorgarlikka ega bo‘lishi zarur. Bu vazifani bajarishda, albatta,  ona tilida nutq o‘stirishning o‘rni, ahamiyati kattadir. Chunki til kishilarning o‘zaro  aloqa vositasi bo‘lib, u barcha kishilar uchun baravar, teng xizmat qiladi, shu bois til ijtimoiy hodisa bo‘lib, jamiyat taraqqiyotidagi o‘zgarishlar, yangilanishlar tilda o‘z aksini topadi.

Article Details

Как цитировать:

Pardayeva , K. (2024). AXBOROT TALIMI SHAROYITIDA BOLALAR NUTQINI O‘STIRISH VA SAVODGA O‘RGATISH TEXNOLOGIYALARI. Евразийский журнал академических исследований, 4(12 Special Issue), 79–83. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/ejar/article/view/43523

Библиографические ссылки:

Mirziyoyev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilanbirga quramiz. – Toshkent: O‘zbekiston NMIU, 2017. – 488 b.

Mirziyoyev Sh.M. Erkin va farovon, demokratik O‘zbekiston davlatinibirgalikda barpo etamiz. – Toshkent: O‘zbekiston. NMIU, 2016.

Mirziyoyev Sh.M. Qonun ustuvorligi va inson manfaatlarini ta’minlash –yurt taraqqiyoti va xalq farovonligining garovi. – Toshkent: ―O‘zbekistonNMIU, 2017. – 48 b.

O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha Harakatlarstrategiyasi to‘g‘risida‖gi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil7-fevraldagi PF-4947-sonli Farmoni.

Kayumova N. Maktabgacha pedagogika. T.: TDPU, 2017-yil.

.D.R. Babayeva “Nutq o‘stirish nazariyasi va metodikasi”O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirligi huzuridagi “Intellektual mulk agentligi”.-Т.: 2020yil. (electron darslik).

F.R. Qodirova «Nutq o‘stirish metodikasi» O‘UM T.; 2012yil.(elektron)

Qodirova R.M. Maktabgacha yoshdagi bolalarda dialogik nutqni rivojlantirishning ruhiy omillari. Sariog‘och. 1998-yil.Qodirova F.R. Bolalar nutqini o‘stirish nazariyasi va metodikasi. T.: Istiqlol, 2006 y. O‘quv qo‘llanma.

D.R.Babayeva. Nutq o‘stirish metodikasi. T.: Fan va texnologiyalar. 2009 yil. O‘quv qo‘llanma.

D.R.Babayeva. Nutq o‘stirish nazariyasi va metodikasi. T.: “Barkamol avlod fayz”, 2018 y. Darslik.

D.R.Babayeva. Nutq o‘stirish nazariyasi va metodikasi. T.: TDPU 2017 yil. O‘quv qo‘llanma.

.S.Shodiyeva “O‘rta guruh bolalar nutqini o‘stirish” T.: “O‘qituvchi”, 1993 y. O‘quv qo‘llnma.

“Ilk qadam” dasturi, T.: 2018 y..