IMKONIYATI CHEKLANGAN BOLALAR UCHUN TA’LIM RIVOJLANISHINING TARIXIY JIHATLARI
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstrak:
Ushbu maqolada imkoniyati cheklangan bolalarni taʼlim jarayoniga jalb etish, imkoniyati cheklangan bolalar uchun taʼlim rivojlanishining tarixiy jihati, inklyuzivlik tamoyillari va uning mazmun-mohiyati, yuqori tashkilotlarning bu boradagi fikrlari va mamlakatimizda inklyuziv taʼlimni rivojlantirish chora-tadbirlari, qabul qilingan qonun xujjatlari haqida soʻz boradi.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
##submission.howToCite##:
##submission.citations##:
Oʻzbekiston Respublikasi “Ta’lim toʻgʻrisida”gi qonuni. Qonunchilik palatasi tomonidan 2020-yil 19-mayda qabul qilingan Senat tomonidan 2020-yil 7-avgustda maʼqullangan qonun.
Vazirlar Mahkamasining “Alohida taʼlim ehtiyojlari boʻlgan bolalarga taʼlim berishga oid normativ-huquqiy hujjatlarni tasdiqlash toʻgʻrisi”gi 638-son qarori.
“Alohida yordamga muhtoj bolalarni maʼnaviy va estetik rivojlantirish” mavzusidagi ilmiy nazariy konfirensiya materiallari. Toshkent- “Uzinkomsent” 2002 yil.
Bola huquqlari toʻgʻrisidagi konvensiya xalqaro YuNISEF tashkiloti. Toshkent 1992 yil.
YUNESKOning 2003 yil Oʻzbekistonda 2-4 oktyabr kunlari “Inklyuziv taʼlim”ga oid seminar hujjatlari.
“Imkoniyati cheklangan oʻsmirlarni Ijtimoiy hayotga tayyorlashning pedagogik asoslari” Maqsudova Nodira Alijonovna magistr darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiyasi materiallari.
“Imkoniyati cheklangan boshlangʻich sinf oʻquvchilari va ular uchun yaratilgan keng imkoniyatlar tasnifi” ilmiy maqola. Salimova Ganjina Salomovna “Pedagogs” international research journal 154-158 bet.
“Umumiy pedagogika” pedagogika taʼlim sohasi bakalavriat taʼlim yoʻnalishlari uchun darslik. B.X.Xodjaev: Toshkent 2017 yil.
Unisef.org
Halimova, K. M. "Adaptation of Teachers and Psychologists to Specific Life." Middle European Scientific Bulletin 17 (2021): 202-203.
Karimova, Mavlyuda. "Current Social and Pedagogical Problems Facing the System of Youth Education and Music Education." (2022).
Karimova, M. "The image of a psychologist and teacher in modern education." INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCE & INTERDISCIPLINARY RESEARCH ISSN: 2277-3630 Impact factor: 7.429 11.09 (2022): 272-274.
Nisolmuxammatovich, Ziyaev Adxamjon, et al. "PEDAGOGICAL ASPECTS OF THE FORMATION OF DEMOCRATIC VALUES ON THE BASIS OF CIVIL CONCEPTS IN JUNIOR SCHOOL AGE STUDENTS." International Journal of Early Childhood Special Education 14.3 (2022).
Каримова, Мукаррамхон. "Zamonaviy o ‘qitish usullarining psixologik asoslari." Современные тенденции инновационного развития науки и образования в глобальном мире 1.3 (2022): 249-253.
Панфилова, И. В., and Лейсян Наилевна Каримова. "ПРОБЛЕМА РАЗВИТИЯ МУЗЫКАЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ." ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТРАДИЦИИ И ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ, КУЛЬТУРЕ И ИСКУССТВЕ. 2020.
Tashkhanova, D. I., and M. Kh Karimova. "The Nse Predictive Value in Pr Development." International Journal on Integrated Education 3.11: 5-7.
Najmiddinovna, Rakhimova Feruza, Yuldasheva Malohat Erkinovna, and Karimova Mukarram Khalimovna. "Pedagogical Aspects Of Improving The Socio-Pedagogical Activity Of Students In Multimedia Presentations." Journal of Positive School Psychology 6.11 (2022): 1584-1590.