FEATURES IN THE TRANSLATION OF MEDICAL TERMS
Main Article Content
Аннотация:
The article presents analysis results of translation of medication package inserts from English and German to Russian and Uzbek languages. Data about the frequency of use of the translation techniques that correspond to lexical and grammatical transformations in translated units of any text genre is given. The most frequently used translation techniques are identified: selection of equivalent lexical forms, combination of different techniques, calque translation, and explicatory translation.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
Abramova G.A. Medical vocabulary: basic properties and development trends: dis. ... doctor of philological sciences. Krasnodar, 2003.312 s.
Azimbayevna, D. G. (2020). TRANSLATION FEATURES OF MEDICAL TERMS. International Journal Of All Research Writings, 1(10), 5-8.
Гаппарова, Д. А. (2017). СОВРЕМЕННАЯ МЕДИЦИНСКАЯ ЛИТЕРАТУРА И ПРОБЛЕМЫ ЛЕКСИКОГРАФИЧЕСКОГО ОПИСАНИЯ МЕДИЦИНСКИХ ТЕРМИНОВ. In Лучшая научно-исследовательская работа 2017 (pp. 153-156).
Гаппарова, Д. А. (2020). ОСОБЕННОСТИ ПЕРЕВОДА МЕДИЦИНСКИХ ТЕРМИНОВ. INTERNATIONAL JOURNAL OF DISCOURSE ON INNOVATION, INTEGRATION AND EDUCATION, 1(4), 108-110.
Гаппарова, Д. А. (2016). Этические рассмотрении при проведении исследований с не носителями английского языка. Научный альманах, (5-2), 313-316.
Nurzhanova Z.M. Problems of translation of medical terms // Modern trends in the development of pedagogical technologies in medical education. University pedagogy. 2015.S. 575-578.
Azimbayevna, D. G. A., & Vohidovna, X. X. (2022). THE MAIN PROBLEMS IN THE TRANSLATION OF MEDICAL TERMS. Eurasian Journal of Academic Research, 2(2), 427-432.
Гаппарова, Д. А. (2017). ИСПОЛЬЗОВАНИЕ БОТАНИЧЕСКИХ ПОНЯТИЙ В АНАТОМИЧЕСКОЙ ТЕРМИНОЛОГИИ. In Лучшая научно-исследовательская работа 2017 (pp. 157-160).
Sdobnikov VV Translation and communicative situation: monograph. M .: FLINT: Nauka, 2015.446 s.
Гаппарова, Д. А., & Каримова, У. (2019). Общая характеристика видов речевой деятельности и учет их особенностей в обучении иностранному языку. Вопросы науки и образования, (7 (53)), 97-102.