BOSHLANG'ICH SINF O‘QUVCHILARINING TASAVVURINI SHAKLLANTIRISHDA ETNOPEDAGOGIKANING O‘RNI
Main Article Content
Аннотация:
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining tasavvur jarayonini shakllantirishda etnopedagogikaning psixologik-pedagogik va madaniy-ma’naviy ahamiyati tahlil qilinadi. Xususan, xalq og‘zaki ijodi, urf-odatlar, qadimiy marosimlar, afsonaviy obrazlar orqali bolalarda obrazli fikrlash, ijodkorlik, emotsional sezgirlik, madaniy identifikatsiya kabi psixik xususiyatlarni rivojlantirish imkoniyatlari yoritiladi. Maqolada shuningdek, etnopedagogik yondashuvlar asosida metodik vositalarning didaktik samaradorligi, tasavvur bilan bog‘liq faoliyat turlarining bola shaxsiyati shakllanishiga ta’siri empirik va nazariy asosda bayon etiladi.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
Vygotskiy L.S. (1991). Voobrajeniye i tvorchestvo v detskom vozraste. Moskva: Pedagogika.
Nemov R.S. (2003). Psixologiya: Darslik pedagogik oliy o‘quv yurtlari uchun. Moskva: VLADOS.
Gardner H. (2006). Multiple Intelligences: New Horizons in Theory and Practice. New York: Basic Books.
O‘rinboyeva X.T. (2019). Etnopedagogik qadriyatlarning boshlang‘ich ta’limda qo‘llanilishi. Toshkent: TDPU Nashriyoti.
To‘rayev N. (2015). Xalq og‘zaki ijodi va bolalar tarbiyasi. Toshkent: Fan.
Yo‘ldoshev H. (2011). Boshlang‘ich ta’limda milliy qadriyatlar asosida tarbiya berish. Toshkent: O‘qituvchi.
Axmedov A. (2020). O‘zbek etnopedagogikasining nazariy asoslari. Samarqand: Zarafshon nashriyoti.
UNESCO (2003). Education in a Multilingual World. Paris: UNESCO.
Bronfenbrenner U. (1979). The Ecology of Human Development. Harvard University Press.
Rajabova G’. (2021). Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida ijodiy tafakkurni rivojlantirish yo‘llari. Ilmiy maqola, “Ta’lim va rivojlanish” jurnali, №3.