MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARDA HISSIY VA IJTIMOIY KUNIKMALARNING SHAKILLANTIRISHNING SAMARALI USULLARI
Main Article Content
Abstract:
Mazkur maqola maktabgacha yoshdagi bolalarda hissiy va ijtimoiy ko‘nikmalarni shakllantirishning pedagogik va psixologik asoslarini kompleks tarzda o‘rganishga qaratilgan. Tadqiqotda bolalarning hissiy rivojlanishi, o‘z-o‘zini boshqarish, empatiya, kommunikativ kompetensiyalar hamda ijtimoiy moslashuv jarayonlarining yoshga xos xususiyatlari tahlil qilinadi. Hissiy va ijtimoiy ko‘nikmalarni shakllantirishda o‘yin faoliyati, dramatizatsiya, guruhiy mashg‘ulotlar, muhitni tashkil etish va interaktiv pedagogik texnologiyalarining samaradorligi ilmiy-nazariy va amaliy mezonlar asosida baholanadi. Natijalar maktabgacha ta’lim muassasasi, oila va pedagogning uzviy aloqasi bolalarning ijtimoiy-hissiy rivojlanishida muhim omil ekanligini ko‘rsatadi.
Article Details
How to Cite:
References:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida”gi Qonun. Toshkent, 2019.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni. PF-5198 “Maktabgacha ta’lim tizimi boshqaruvini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”. Toshkent, 2017.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi. PQ-4312 “Maktabgacha ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasi”. Toshkent, 2019.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi. 83-sonli qaror “Bolalarni maktabgacha ta’lim bilan qamrab olishni oshirish bo‘yicha chora-tadbirlar”. Toshkent, 2025.
Maktabgacha ta’lim muassasalari tarbiyalanuvchilarini rivojlantirish normalari. Normativ-huquqiy hujjatlar.
Ursulova G. A. Maktabgacha yosh bolalar psixologiyasi. Toshkent: Fan, 2016.
Smirnov A. A. Bolalar hissiy rivojlanishi psixologiyasi. Moskva, 2014.
Vygotsky L. S. Psixologiya va pedagogika asoslari.— Ijtimoiy rivojlanish va kommunikatsiya nazariyasi.
