TALABALARDA NAQSH KOMPOZITSIYASINI LOYIHALASH KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISH METODIKASI

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Abstrak:





Ushbu maqola oliy taʼlim muassasalarida sanʼat va dizayn yoʻnalishi talabalarining naqsh kompozitsiyasini loyihalash kompetentligini rivojlantirishning nazariy-pedagogik asoslarini tahlil qilishga bagʻishlangan. Tadqiqotning asosiy maqsadi — bu kompetentlikning ilmiy mazmunini ochib berish, uning tarkibiy komponentlari va rivojlanish bosqichlarini nazariy jihatdan asoslash, shuningdek, uni oʻqitishning hozirgi holatini diagnostik tahlil qilishdan iborat. Maqolada avvalo, naqsh va naqsh kompozitsiyasiga sanʼatshunoslik va pedagogik nuqtai nazardan taʼrif beriladi. Tahlil natijalari OTMlardagi mavjud oʻquv dasturlarida integratsiyaning sustligi, nazariy va amaliy modullar oʻrtasidagi oʻzaro bogʻliqlikning yetishmasligi, hamda loyihaga asoslangan taʼlim kabi innovatsion metodlarning yetarli darajada qoʻllanilmayotgani kabi dolzarb muammolarni aniqladi. Xulosa qilib aytganda, maqola ushbu kompetentlikni rivojlantirish uchun fanlararo integratsiyani kuchaytirish va amaliyotga yoʻnaltirilgan pedagogik texnologiyalarni joriy etish zarurligini taʼkidlaydi.





##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

##submission.citations##:

Mirziyoyev Sh. M. Yangi Oʻzbekiston strategiyasi. – Toshkent: Oʻzbekiston, 2021.

Mirziyoyev Sh. M. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “Taʼlim sifatini oshirish va raqamlashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi Farmoni (PF–5287, 2021-yil 6-noyabr).

Nabiyev M. Oʻzbek xalq amaliy bezak sanʼati. – Toshkent: Fan, 2005.

Azimov I. Sharq naqsh sanʼati asoslari. – Toshkent: Sanʼat, 2008.

Toshmuhamedov F. Milliy ornament va kompozitsiya. – Toshkent: Oʻzbekiston davlat nashriyoti, 2010.

Xasanov R. Tasviriy sanʼatni oʻqitish metodikasi. – Toshkent: Oʻqituvchi, 2012.

Xudoyqulova N. Sanʼat taʼlimida zamonaviy pedagogik texnologiyalar. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2015.

Vygotskiy L. S. Pedagogicheskaya psixologiya. – Moskva: Pedagogika, 1991.

Nemenskiy B. M. Badiiy taʼlim nazariyasi va metodikasi. – Moskva: Prosveshcheniye, 1987.

Slastenin V. A. Pedagogika: nazariya i praktika. – Moskva: Akademiya, 2002.

Zimnyaya I. A. Kompetentnostniy podxod v obrazovanii. – Moskva: Logos, 2004.

Xutorskoy A. V. Kompetentnostnoy podxod v sovremennom obrazovanii. – Moskva: Eidos, 2003.

Qoʻysinov O. Pedagogik kompetentlik va kasbiy tayyorgarlik asoslari. – Toshkent: Fan, 2016.

Avazboyeva M. Oliy taʼlimda kompetentlikka asoslangan yondashuv. – Toshkent: Innovatsiya, 2018.

Polat E. S. Loyihalashga asoslangan taʼlim texnologiyalari. – Moskva: Akademiya, 2010.

Dewey J. Democracy and Education. – New York: Macmillan, 1916.

UNESCO. Arts Education Policy Review. – Paris: UNESCO, 2013.

Республика Узбекистан. “Raqamli Oʻzbekiston – 2030” strategiyasi. – Toshkent.