BOLALARDA NUTQ RIVOJLANISHI BOSQICHLARI VA NORMAL O‘SISH MEXANIZMLARI
Main Article Content
Abstract:
Ushbu maqolada bolalarda nutq rivojlanishining bosqichlari, ularning fiziologik, psixologik va ijtimoiy omillar bilan bog‘liqligi, shuningdek, normal o‘sish mexanizmlari keng yoritilgan. Nutq insonning eng muhim ijtimoiy funksiyalaridan biri bo‘lib, bolaning shaxs sifatida shakllanishida, fikrlash, idrok etish va muloqot ko‘nikmalarini rivojlantirishda hal qiluvchi ahamiyat kasb etadi. Maqolada nutq rivojlanishining tug‘ilishdan boshlab maktab yoshiga qadar bo‘lgan bosqichlari, ularning o‘ziga xos xususiyatlari, neyrofiziologik jarayonlar, eshitish va ko‘rish analizatorlarining roli batafsil tahlil qilingan. Shuningdek, nutq apparatining anatomik tuzilishi, miya faoliyatining yetilishi, ijtimoiy muhit va tarbiya sharoitining ta’siri haqida ilmiy asoslangan ma’lumotlar keltirilgan. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, bolalarda nutqning to‘liq shakllanishi uchun biologik, psixologik va ijtimoiy omillar uyg‘unligi muhim ahamiyatga ega. Maqolada shuningdek, nutq rivojlanishidagi kechikishlar, ularni aniqlash va oldini olish bo‘yicha tavsiyalar ham berilgan.
Article Details
How to Cite:
References:
To‘xliyeva, F. A. (2019). Bola nutqining rivojlanish bosqichlari va ularni shakllantirish usullari. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika nashriyoti.
Abdullayeva, Z. A. (2020). Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutq o‘stirish metodikasi. Toshkent: “Fan va texnologiya” nashriyoti.
Mavlonova, R. A. (2018). Maktabgacha ta’lim pedagogikasi. Toshkent: “O‘qituvchi” nashriyoti.
Yo‘ldosheva, D. (2021). Bolalarda nutq rivojlanishining psixologik asoslari. Samarqand: Samarqand davlat universiteti nashriyoti.
Xolmatova, N. M. (2017). Til va nutq rivojlantirishning psixolingvistik xususiyatlari. Toshkent: TDPU ilmiy to‘plami.
Ismoilova, M. A. (2020). Logopediya asoslari va nutq buzilishlarini tuzatish metodikasi. Toshkent: “Yangi asr avlodi” nashriyoti.
Karimova, N. (2019). Bolalar psixologiyasi va nutq taraqqiyoti. Buxoro: “BuxDU” nashriyoti.
Omonova, S. M. (2022). Maktabgacha yoshdagi bolalarda muloqot va nutq madaniyati. Toshkent: “Istiqlol” nashriyoti.
