ENHANCING STUDENT MOTIVATION THROUGH AN INTERCULTURAL APPROACH TO READING MATERIALS

Main Article Content

Аннотация:

Modern educators agree that the quality of the performance of an activity and its result depend, first of all, on the motivation and needs of the individual and they have already proved that it is motivation that causes purposeful activity that determines the choice of means and methods, their ordering to achieve goals.

Article Details

Как цитировать:

Orazimbetov, S. (2023). ENHANCING STUDENT MOTIVATION THROUGH AN INTERCULTURAL APPROACH TO READING MATERIALS. Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования, 2(5), 27–29. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/zdpp/article/view/11190

Библиографические ссылки:

UNESCO. (2001). UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity. Paris: UNESCO.

Wang Xiaoli. High school English reading teaching with the introduction of Cross culture elements [J]. New Curriculum (Teaching and Research Edition), 2020, 000(003).

Жалолов Ж. Интерференция в методике обучения неродному языку. www.journal.fledu.uz “Ўзбекистонда хорижий тиллар” илмий-методик электрон журнал. №5-6/2017.:

Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. Серия “Мастера психологии” — СПб.: Питер, 2002.

Макклелланд Д. Мотивация человека. Серия «Мастера психолопии» — СПб.: Питер, 2007.

Фурманова В.П. Межкультурная коммуникативная компетенция и культурноязыковая прагматика в теории и практике преподавания иностранных языков: автореф. дис. … д-ра пед. наук. М., 1994.

en.wikipedia.org/wiki/Motivation#cite_note-1

dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/culture