Текущий выпуск
Том 4 № 13 (2025): Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования
«Zamonaviy dunyoda pedagogika va psixologiya: Nazariy va amaliy izlanishlar» - это национальная онлайн-конференция с открытым доступом, на которой публикуются обзорные тезисы, относящиеся к различным областям. Главная цель состоит в том, чтобы предложить интеллектуальную платформу для национальных ученых, и она направлена на продвижение междисциплинарных исследований. Все рукописи должны быть подготовлены на узбекском, английском или русском языках.
Опубликован: 2025-06-19
Статьи
DARS JARAYONIDA TALABALAR PSIXOLOGIK HOLATINING O‘QUV MOTIVATSIYASI BILAN O‘ZARO BOG‘LIQLIGI
Ushbu tezisda oliy ta’lim muassasalari talabalari dars jarayonida yuzaga keladigan psixologik holatlar va ularning o‘quv motivatsiyasi bilan o‘zaro bog‘liqligi ilmiy asosda tahlil qilingan. Talabalar psixologik holatining o‘quv jarayonidagi barqarorligi, hissiy-emotsional ahvoli va kognitiv faolligi motivatsiya darajasiga bevosita ta’sir ko‘rsatishi ta’kidlangan.
2025-06-18
UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA XOR TO‘GARAKLARNI TASHKIL ETISHNING UMUMNAZARIY MASALALARI
Ushbu maqolamizda, umumta’lim maktablarida xor to‘garaklarni tashkil etishning umumnazariy masalalari yoritib berilgan bo‘lib, unda madaniyat va san’at muassasalari, maktabdan va sinfdan tashqari tashkil etilayotgan xor to‘garaklari o‘quvchi- yoshlarning musiqiy mafkurasini shakllantirish va ularni ongi-shururiga singdirish xususida yoritib berilgan.
2025-06-18
ПСИХОЛОГИК ТРЕНИНГНИ ЎТКАЗИШДА ПСИХОЛОГНИНГ МАҲОРАТИ
Шахс психологик жиҳатдан тараққий этган, шахсий хусусиятлари ва хатти- ҳаракатлари билан бошқалардан ажралиб турувчи муайян жамият аъзоси бўлиб, унинг шаклланиши ижтимоий муносабатлар жараёнида кечади. Шахснинг жамиятда ўз ўрнини топишида унинг жамият аъзолари билан мулоқотга киришиши муҳим аҳамиятга эга. Илм-фан мислсиз даражада ривожланаётган бугунги кунда ёшлар фаоллигини таъминлашда дарс жараёнида турли педагогик технологиялардан фойдаланишни тақозо этади. Айни жиҳатдан ижтимоий психологик тренинг ўтказиш муҳимдир. Бироқ ижтимоий психологик тренингни ўтказиш тренердан маҳорат ва тажриба талаб этади. Яъни, “Тренинг машғулотини ташкил этувчи тренер ўзига қуйидаги саволларни бериши керак:
2025-06-18
PEDAGOGIKA TA’LIM YO‘NALISHI TALABALARINING AXBOROT BILAN ISHLASH MALAKALARINI RIVOJLANTIRISH
Mazkur tezisda pedagogika va psixologiya yo‘nalishida tahsil olayotgan talabalarni axborot bilan ishlashga o‘rgatishda axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan (AKT) samarali foydalanishning nazariy asoslari, amaliy imkoniyatlari va pedagogik-mahorat darslaridagi integratsiyasi yoritiladi.
2025-06-18
BOSHLANG’ICH SINF O’QUVCHILARINING TASAVVURINI RIVOJLANTIRISHDA SEMIOTIKANING ROLI
Ushbu maqolada umumiy o’rta ta’lim maktablaridagi kichik yoshli o’quvchilarga semiotik yondashun asosida semiotikaning sohalari va ularning chegaralari hamda turlari, semiotika jihatlarining ahamiyati, tarixi va qo‘llanilishi, zarur pedagogik shart-sharoitlari, olimlar va ularning qarashlari, semiotikaning tarmoqlari, yo‘nalishlari va qo‘llanilishi haqida ma’lumot berilgan. kundalik hayotimizda. Undan qanday foydalanishimiz aytib o‘tilgan.
2025-06-19
XORIJIY MAMLAKATLARDA TA’LIMNI TASHKIL ETISHNING NAZARIY ASOSLARI
Mazkur maqolada xorijiy mamlakatlarda ta’lim tizimini tashkil etishning nazariy asoslari, uning tarkibiy jihatlari, rivojlanish bosqichlari va zamonaviy yondashuvlari tahlil qilingan. Turli davlatlar ta’lim tizimining o‘ziga xos jihatlari solishtirilib, O‘zbekiston ta’lim tizimi bilan bog‘liq muqoyasaviy fikrlar berilgan.
2025-06-19
ОСОБЕННОСТИ ТЕЧЕНИЯ БРОНХИАЛЬНОЙ АСТМЫ У ДЕТЕЙ С ЭМОЦИОНАЛЬНЫМИ РАССТРОЙСТВАМИ
Среди заболеваний внутренних органов бронхиальная астма – одна из важнейших проблем теоретической и практической медицины. Эпидемиологические исследования демонстрируют неуклонный рост заболеваемости бронхиальной астмой во всем мире, который определяет высокую медико-социальную значимость этого заболевания для общества. Наиболее сложными остаются вопросы прогнозирования течения и исходов бронхиальной астмы, сопровождающейся психическими расстройствами.
2025-06-19