HAYOTIY KOMPETENSIYALAR VA O‘QUVCHILARNING SHAXSIY RIVOJLANISHI: O‘ZARO BOG‘LIQLIK TAHLILI
Main Article Content
Аннотация:
Ushbu tezisda hayotiy kompetensiyalar tushunchasi, ularning mazmun-mohiyati hamda zamonaviy ta'lim jarayonida o‘quvchilarning shaxsiy rivojlanishi bilan uzviy bog‘liqligi tahlil qilinadi. Muallif hayotiy kompetensiyalarni shakllantirish o‘quvchilarda nafaqat bilim va ko‘nikmalarni, balki tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish, ijtimoiy-emotsional barqarorlik kabi shaxsiy xususiyatlarni rivojlantirish bilan chambarchas bog‘liq ekanligini asoslaydi. Tezisda ilg‘or xorijiy va milliy tajribalarga tayanilgan holda, umumta’lim muassasalarida hayotiy kompetensiyalarni rivojlantirish orqali o‘quvchilarning shaxsiy taraqqiyotiga erishish yo‘llari yoritiladi. Tadqiqot natijalari hayotiy kompetensiyalarni ta’limning mazmuniy asosi sifatida qarash zarurligini ko‘rsatadi.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
Bim-Bad B.M. Kompetentnostniy podxod: chto za etim stoit? // Vissheye obrazovaniye v Rossii. – 2004. – № 11. – S. 25–30.
Zimnyaya I.A. Klyuchevie kompetensii kak rezultativno-selevaya osnova kompetentnostnogo podxoda v obrazovanii // Vissheye obrazovaniye segodnya. – 2003. – № 5. – S. 34–42.
Xutorskoy A.V. Klyuchevie kompetensii kak komponent lichnostno-oriyentirovannoy paradigmi obrazovaniya. – M.: Narodnoye obrazovaniye, 2003. – 112 s.
UNESCO. Education for Sustainable Development Goals: Learning Objectives. – Paris: UNESCO Publishing, 2017. – 55 p.
OECD. Future of Education and Skills 2030: OECD Learning Compass 2030. – Paris: OECD Publishing, 2019. – 20 p.
Abdurasulova M.A. Ta’limda kompetentli yondashuvning nazariy asoslari // Pedagogika fanlari. – Toshkent: 2021. – № 4. – B. 43–49.
Hamrayeva Sh.X. Shaxs rivojlanishida kompetensiyaviy yondashuvning o‘rni // Jamiyat va innovatsiyalar. – 2022. – T. 3, № 1. – B. 185–193.
Yunusova D.S. Kompetensiyalar tizimi va uning ta’limdagi ahamiyati // Innovatsion ta’lim. – 2023. – № 2(5). – B. 71–76.