MUSIC AS AN EFFECTIVE MEANS OF AESTHETIC EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN

Main Article Content

Abstract:

Organized educational activities for musical and aesthetic education begin already at a younger preschool age. In kindergarten, with the help of a music director and educators, children are introduced to singing, acquire the skills of listening to music, develop rhythmic movements, and play children's musical instruments. The combination of mental and physical development, morality and aesthetic attitude to life and art are the necessary conditions for the formation of a holistic personality. The achievement of this goal is largely facilitated by the correct organization of the aesthetic education of preschoolers.

Article Details

How to Cite:

Konurova , L. . (2023). MUSIC AS AN EFFECTIVE MEANS OF AESTHETIC EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN. Pedagogy and Psychology in the Modern World: Theoretical and Practical Research, 2(6), 34–37. Retrieved from https://in-academy.uz/index.php/zdpp/article/view/11558

References:

Арисменди А. Л. Дошкольное музыкальное воспитание. – M., 2003. – 176 с.

Богуславская Э. Музыкальное воспитание в детском саду. – М.: Просвещение, 2000. – 284 с.

Ветлугина Н.А. Нравственно-эстетическое воспитание ребенка. – М.: Просвещение, 1989. – 207 с.

Давыдова М.А. «Музыкальное воспитание в детском саду» - М.: ВАКО, 2006. – 240 с.

Кабалевский Д.Б. Как рассказывать детям о музыке. - М.: Просвещение, 1989.- 191с.

Климова Е.П. «Художественно-эстетическое развитие дошкольников. Интегрированные занятия» Волгоград. 2007. – 77 с.

Куприна, Н. Г. Теория и методика музыкального развития детей дошкольного возраста: учеб. пособие. / Н. Г. Куприна; Урал. гос пед. ун-т. – Екатеринбург, 2013. – 234 с.

Радынова О.П., Катинене А.И., Полавандишвили М.Л. Музыкальное воспитание дошкольников / под.ред.О.П.Радыновой – М.: ИЦ «Академия», 2000. – 240 с.

Штанько И.В. Воспитание искусством в детском саду (интегрированный подход). М.: ТЦ Сфера, 2007. – 144 с.