BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARIDA O‘QISH SAVODXONLIGINI RIVOJLANTIRISHDA METAKOGNITIV STRATEGIYALARNING SAMARADORLIGI
Main Article Content
Аннотация:
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida o‘qish savodxonligini rivojlantirishda metakognitiv strategiyalarning ahamiyati va ularning ta’lim jarayonidagi samaradorligi yoritiladi. Metakognitsiya — o‘quvchining o‘z fikrlash jarayonini anglash, boshqarish va nazorat qilish qobiliyati sifatida izohlanib, o‘qish savodxonligini shakllantirishda muhim omil hisoblanadi. Tadqiqot davomida “o‘ylab o‘qish”, oldindan taxmin qilish, monitoring va refleksiya kabi metakognitiv strategiyalarning nazariy asoslari hamda boshlang‘ich ta’lim jarayonida ularni qo‘llashning amaliy mexanizmlari tahlil qilindi. Shuningdek, mazkur strategiyalar matnni tushunish darajasini oshirishi, o‘quvchilarda mustaqil o‘qish ko‘nikmalarini shakllantirishi hamda tanqidiy fikrlashni rivojlantirishga ijobiy ta’sir ko‘rsatishi ilmiy asosda yoritilgan. O‘tkazilgan tajribalar asosida metakognitiv yondashuvning o‘quv jarayonidagi afzalliklari, qo‘llashda uchraydigan qiyinchiliklar va ularni bartaraf etish bo‘yicha metodik tavsiyalar ishlab chiqildi..
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
Flavell, J. H. (1979). Metacognition and Cognitive Monitoring. New York: Lawrence Erlbaum Associates.
Pressley, M., & Afflerbach, P. (1995). Verbal Protocols of Reading: The Nature of Constructively Responsive Reading. Routledge.
Paris, S. G., & Winograd, P. (1990). Metacognition and motivation in reading literacy. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Snow, C. E. (2002). Reading for Understanding: Toward an R&D Program in Reading Comprehension. RAND Corporation.
O‘zbekiston Respublikasi Ta’lim standartlari. (2021). Boshlang‘ich ta’lim fan dasturi. Tashkent: O‘zbekiston Respublikasi Ta’lim vazirligi.
