EFFECTIVE NOTE-TAKING TECHNIQUES FOR ACTIVE READING AND LISTENING

Main Article Content

Аннотация:

Effective note-taking is a crucial skill for students and professionals alike, enabling them to process, retain, and recall information more efficiently. This article explores various note-taking techniques that promote active reading and listening, enhancing comprehension and retention of information. Through a comprehensive literature review and analysis of different methods, this study aims to identify the most effective strategies for taking notes in various contexts. The findings suggest that the Cornell Method, Mind Mapping, and the Outline Method are among the most popular and effective note-taking techniques. The article also discusses the importance of adapting note-taking strategies to individual learning styles and the role of technology in modern note-taking practices. The insights provided in this article can help readers improve their note-taking skills and maximize their learning potential.

Article Details

Как цитировать:

Abdujaliyev, B., & Djalilova, A. . (2024). EFFECTIVE NOTE-TAKING TECHNIQUES FOR ACTIVE READING AND LISTENING. Наука и инновация, 2(7), 11–13. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/si/article/view/28505

Библиографические ссылки:

Boye, A. (2012). Note-taking in higher education. The International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 24(1), 11-22.

Tasheva, Z., & Karpovich, V. (2024). SUPERCHARGE HUMAN POTENTIAL THROUGH AI TO INCREASE PRODUCTIVITY THE WORKFORCE IN THE COMPANIES. American Journal of Applied Science and Technology, 4(02), 24-29.

Марупова, Г. (2024). Терминология Спортивного Туризма Русского И Узбекских Языков. Journal of Innovation in Education and Social Research, 2(2), 17-20.

Umarjonovna, M. G. (2023). Linguistic features of sport tourism. Excellencia: International Multi-disciplinary Journal of Education (2994-9521), 1(5), 243-247.

Марупова, Г. (2023). ТИПОЛОГИЯ И КЛАССИФИКАЦИЯ ТУРИЗМА. Молодые ученые, 1(12), 24-26.

Гафуров, Б. З. ЎЗБЕК ТИЛИДАГИ ОТ СЎЗ ТУРКУМИ СЕГМЕНТ ФОНОСТИЛИСТИК ХУСУСИЯТЛАРИНИНГ БАДИИЙ АДАБИЁТ ОРҚАЛИ ТАҲЛИЛИ АНАЛИЗ КАТЕГОРИЙ СЕГМЕНТНОЙ ФОНОСТИЛИСТИКИ ИМЕНИ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОГО В УЗБЕКСКОМ ЯЗЫКЕ НА ОСНОВЕ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ. ANIQ VA TABIIY FANLAR MUNDARIJA.

Гафуров, Б. З. (2009). Роль сокращения фонемного состава слова в образовании сегментных фоновариантов существительных русского, узбекского и английского языков. Современные гуманитарные исследования, (6), 124-126.

Гафуров, Б. З. (2010). Презентация фоностилистики в узбекском языкознании (на материале фоновариантов имён существительных). Modern Turkluk Arastirmalari Dergisi.–Ankara, Turkiye, 7, 68-83.

ГАФУРОВ, Б. (2014). Проблематика фоностилистики в русском, узбекском и английском языкознании. Узбекистонда хорижий тиллар. Илмий–методик электрон журнал.-Тошкент, (3), 125-133.

Гафуров, Б. З. (2021). АНАЛИЗ ЛИНГВОСТАТИСТИЧЕСКОЙ ХАРАКТЕРИСТИКИ АКЦЕНТНЫХ ФОНОВАРИАНТОВ ИМЕН СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ РУССКОГО ЯЗЫКА. МЕЖДУНАРОДНЫЙ ЖУРНАЛ ИСКУССТВО СЛОВА, 4(1-1).

Gafurov, B. Z. (2022). Neologisms and their funktions in the field of medicine. Journal of intellectual property and human rights, 1(08), 41-44.

Gafurov, B. Z. (2022). Sociolinguistics and its functions in modern linguistics. Economy and innovation. Vol. 26. Poznan, Taxes USA, 92-95.

Zakirovich, G. B. (2022). Service Parts of Speech as an Important Component of Advertising Text in Russian and Uzbek Languages (By the Material of Advertising in the Sphere of Medicine). European Multidisciplinary Journal of Modern Science, 3, 1-7.

Zakirovich, G. B. (2023). SPECIFICATION OF ERROR CORRECTION IN LANGUAGE LEARNING PROSESS. INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCE & INTERDISCIPLINARY RESEARCH ISSN: 2277-3630 Impact factor: 7.429, 12(05), 8-13.

Муртазаева, Ф. (2024). ЖЕНСКОЕ НАСИЛИЕ И ЕГО ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОТПЕЧАТОК В РОМАНЕ ЭМИЛИ БРОНТЕ «ГРОЗОВОЙ ПЕРЕВАЛ». Interpretation and researches, 2(1 (23)).