SHTEYNER, PASKAL, BRIANSHON TEOREMALARI VA ULARNI MAKTAB BOSQICHIGA TADBIQI

Main Article Content

Аннотация:

Ushbu maqola geometriyaning klassik Shteyner (Steiner), Paskal (Pascal) va Brianshon (Brianchon) teoremalarini o‘rganishga bag‘ishlangan bo‘lib, ularning maktab matematika ta’limiga murakkab, lekin samarali tarzda tadbiq qilish imkoniyatlarini keng ko‘lamda yoritadi. Bu teoremalar, o‘zining chuqur nazariy mazmuni va vizual-tahliyli xususiyatlari bilan, nafaqat oliy matematikaning poydevorini tashkil etadi, balki maktab o‘quvchilarining analitik fikrlash qobiliyatini rivojlantirishda ham muhim vosita sifatida xizmat qilishi mumkin. Maqolada ushbu teoremalarning tarixiy kelib chiqishi, geometrik mohiyati va zamonaviy ta’limdagi dolzarbligi sinchiklab tahlil qilinadi, shu bilan birga, ularni maktab dasturiga moslashtirish uchun innovatsion metodik yondashuvlar taklif etiladi.

Article Details

Как цитировать:

Zahiriddinova , S. ., & Yormatova , F. . (2025). SHTEYNER, PASKAL, BRIANSHON TEOREMALARI VA ULARNI MAKTAB BOSQICHIGA TADBIQI. Наука и инновация, 3(8), 88–91. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/si/article/view/48205

Библиографические ссылки:

Coxeter, H.S.M. "Introduction to Geometry." Wiley, 1969.

Steiner, J. "Geometrische Untersuchungen." 1832 (arxiv.org’dan qayta nashr).

Pascal, B. "Essai pour les coniques." 1640 (tarixiy manba).

Brianchon, C.J. "Mémoire sur les lignes du second ordre." 1810.

GeoGebra va Desmos rasmiy saytlari (interaktiv vositalar bo‘yicha ma’lumot).

Zamonaviy ta’limda raqamli texnologiyalar bo‘yicha xalqaro konferensiya materiallari, 2023.