BOSHLANG‘ICH TA’LIM O‘QUVCHILARI O‘RTASIDA IQTIDORLI O‘QUVCHILARNI ANIQLASH

Main Article Content

Аннотация:

Ushbu maqolada boshlang‘ich ta’lim bosqichida iqtidorli o‘quvchilarni erta aniqlash va rivojlantirishning dolzarb masalalari tahlil qilinadi. Iqtidor tushunchasining psixologik-pedagogik asoslari, iqtidorli o‘quvchilarning umumiy va maxsus belgilarini aniqlash mezonlari ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, o‘quvchilarning qiziqishlari, mustaqil fikrlashi va ijodiy salohiyatini baholashda qo‘llaniladigan diagnostika usullari tahlil qilinadi. Maqolada iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlashda o‘qituvchining roli, muhitning ahamiyati hamda zamonaviy texnologiyalar orqali ularni qo‘llab-quvvatlash yo‘llari yoritilgan. Har bir bola o‘ziga xos tabiiy imkoniyatlar bilan tug‘iladi. Ayniqsa, boshlang‘ich ta’lim bosqichi — bu o‘quvchining qobiliyatlari va iqtidorini aniqlashda eng muhim davr hisoblanadi. Iqtidorli bolalarni erta aniqlash va ularga zarur sharoitlar yaratish ta’lim sifatini oshirish va kelajakda ijtimoiy rivojlangan shaxslarni shakllantirishga xizmat qiladi.

Article Details

Как цитировать:

Abduraxmonova , G. (2025). BOSHLANG‘ICH TA’LIM O‘QUVCHILARI O‘RTASIDA IQTIDORLI O‘QUVCHILARNI ANIQLASH. Наука и инновация, 3(20), 51–54. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/si/article/view/54120

Библиографические ссылки:

Vygotskiy L.S. Ijtimoiy rivojlanish nazariyasi. – Moskva: Pedagogika, 1984. – 256 b.

Teplov B.M. Psixologiya asoslari. – Moskva: Nauka, 1978. – 312 b.

Renzulli J. S. The Three-Ring Conception of Giftedness. – Journal for the Education of the Gifted, 1978. – Vol.1, No.4, pp. 243–254.

Gagné F. The Differentiated Model of Giftedness and Talent. – Journal of Educational Psychology, 2004. – Vol. 96, No. 3, pp. 582–597.

Gardner H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. – New York: Basic Books, 1983. – 348 p.

Ismoilov M.T. Boshlang‘ich ta’limda iqtidorli o‘quvchilarni aniqlash va rivojlantirish. – Toshkent: O‘qituvchi, 2015. – 144 b.

Jo‘rayev A. Iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlash metodikasi. – Toshkent: Fan, 2018. – 120 b.

To‘xtasinova N. Pedagogik diagnostika asoslari. – Toshkent: O‘zbekiston, 2016. – 168 b.

Rahmonqulova Sh. Ta’limda iqtidorli bolalarni qo‘llab-quvvatlash usullari. – Toshkent: Pedagogika, 2017. – 132 b.

Torrens, E. P. Creativity Tests and Their Application in Education. – New York: Wiley, 2000. – 210 p.