O‘QUVCHILARNING IJTIMOIY-HISSIY RIVOJLANISHIDA MUSIQANING AHAMIYATI
Main Article Content
Аннотация:
Ushbu maqolada o‘quvchilarning ijtimoiy-hissiy rivojlanishida musiqaning o‘rni va ahamiyati haqida so‘z boradi. Musiqa nafaqat estetik tarbiyaning bir qismi, balki bolalarning ichki dunyosini anglash, hissiyotlarini ifoda etish, boshqalar bilan sog‘lom ijtimoiy munosabatlar o‘rnatish, o‘ziga bo‘lgan ishonchni rivojlantirishda ham muhim vosita ekanligi ko‘rsatib o‘tiladi. Tadqiqot davomida musiqaning stressni kamaytirish, empatiya va muloqot madaniyatini shakllantirishdagi ta’siri, shuningdek, emotsional va kognitiv rivojlanishga ijobiy ta’siri asoslab berilgan. Maqola natijalariga ko‘ra, musiqa darslari o‘quvchilarning ijtimoiy-emotsional salohiyatini oshirishda samarali pedagogik vosita hisoblanadi va ta’lim jarayonida unga alohida e’tibor qaratilishi lozimligi ta’kidlanadi.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PQ–2909-sonli qarori (2017 yil 21 aprel) – “O‘zbekiston Respublikasida musiqa madaniyatini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”.
O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi: Umumta’lim maktablari uchun musiqa fani o‘quv dasturi (2023 yil).
Xudoyberdiyeva, Z. (2018). Musiqa fanini o‘qitish metodikasi. Toshkent: O‘qituvchi.
Axmedova, D. (2020). O‘quvchilarning ijtimoiy-emotsional rivojlanishi va musiqa ta’limi integratsiyasi. Pedagogika fanlari nomzodlari konferensiyasi materiallari. Toshkent.
Raxmatova, M. (2021). Maktab o‘quvchilarining musiqiy ta’limida emotsional rivojlanishni shakllantirish. Toshkent davlat pedagogika universiteti ilmiy jurnali.
Tursunova, S. (2022). Musiqiy tarbiyaning o‘quvchilarning psixologik holatiga ta’siri. “Pedagogika va psixologiya” ilmiy jurnali, №4.
Allamova, N. (2021). Musiqa orqali o‘quvchilarni ijtimoiy moslashtirish yo‘llari. “Zamonaviy ta’lim” ilmiy-metodik jurnali, №2.
Saidova, D. (2020). Emotsional rivojlanishda musiqa terapiyasining roli. Magistrlik dissertatsiyasi, TDPU.
