MURAKKAB ATAMALARNI O‘ZLASHTIRISH ORQALI NUTQ MADANIYATINI OSHIRISH YO‘LLARI
Main Article Content
Abstract:
Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining nutq madaniyatini rivojlantirishda murakkab atamalarni o‘zlashtirish jarayoni tahlil qilingan. Tadqiqot davomida o‘quvchilarning murakkab so‘zlarni yodlab olish bilan cheklanib qolayotganligi, ammo ularni og‘zaki nutqda faol qo‘llashda qiynalayotgani aniqlangan. Shu bois maqolada “Do‘stingni top” va “So‘z piramidasi” metodlari asosida ishlab chiqilgan innovatsion yondashuvlar taklif etiladi. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, bu metodlar o‘quvchilarda so‘z boyligini kengaytirish, so‘zning ma’nosini anglash, uni tahlil qilish va nutqda mustaqil qo‘llash ko‘nikmalarini rivojlantiradi. Ayniqsa, “andiz” so‘zi misolida o‘tkazilgan mashg‘ulotlar o‘quvchilarning tafakkurini, mantiqiy fikrlashini va til bilan ishlash madaniyatini kuchaytirgan. Maqola natijalariga ko‘ra, murakkab atamalarni o‘zlashtirish jarayonini interfaol metodlar asosida tashkil etish o‘quvchilarning nutq madaniyatini oshirishda samarali yo‘l hisoblanadi.
Article Details
How to Cite:
References:
https://cyberleninka.ru Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining nutq madaniyatini shakllantirish metodikasi X.K Muhammadiyeva, G. Ergasheva CENTRAL ASIAN RESEARCH JOURNAL FOR INTERDISCIPLINARY STUDIES (CARJIS) Google scholar 3-b. [1-5]
https://namdu.uz Obidjon Husanxo‘jayev Pedagogik terminlarning semantik-struktur va lingvopoetik tadqiqi Namangan-2024 7-b [3-119]
https://in-academy.uz Ergashev Jamoliddin Maxmayusufovich, Abduraxmonova Gulsanam Ravshan qizi Boshlang‘ich ta’lim o‘quvchilarida nutq madaniyatining shakllanishi “Zamonaviy dunyoda pedagogika va psixologiya” nomli ilmiy, masofaviy, onlayn konferensiya 60-b [59-63]
M.E.Toirova. O‘qish savodxonligi 3-sinf I qism -Toshkent ”Novda Edutainment”, 2023 80-b
U.B.Aydarova, N.K.Azizova. O‘qish savodxonligi 3-sinf IVqism -Toshkent: “Novda Edutainment”, 2023.-80 b
Karima Qosimova, Safo Matchonov, Xolida G‘ulomova, Sharofat Yo‘ldosheva, Sharofjon Sariyev. Ona tili o‘qitish metodikasi. Toshkent-2022
