Том 2 № 9 (2024): Бюллетень педагогов нового Узбекистана

"Yangi O'zbekiston pedagoglari axborotnomasi" - это рецензируемый международный журнал с открытым доступом, в котором публикуются оригинальные исследования и обзорные статьи, относящиеся к различным областям. Основная цель состоит в том, чтобы предложить интеллектуальную платформу для международных ученых, и она направлена ​​на продвижение междисциплинарных исследований в прикладных науках. Все рукописи должны быть подготовлены на узбекском, английском или русском языках и пройти тщательную рецензию.

Опубликован: 2024-10-05

DEVELOPING SPEAKING SKILLS IN THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION DISCIPLINES: A FOCUS ON AUTHENTIC COMMUNICATION

The ability to communicate effectively in English is paramount for university students, especially in today's globalized academic landscape. While writing proficiency is often emphasized, developing strong speaking skills is equally crucial for engaging in discussions, presenting research, collaborating on projects, and participating in international conferences. This article delves into the multifaceted challenges and effective strategies for cultivating speaking skills in higher education disciplines, focusing on authentic communication and integrating these skills into existing academic contexts

Hilola Mirzayeva

5-7

2024-10-08

SOHIBQIRON AMIR TEMUR VA SHOHRUH MIRZONING ILM-FAN TARAQQIYOTIGA QO‘SHGAN HISSASI

Temuriylar davrida turli ilmlarining rivoji oʻzining yuksak choʻqqisiga chiqdi. Amir Temur olimlarini Samarqandga chaqirib, ular uchun madrasalar qurdirgan. Undan tashqari Amir Temur vafotidan so‘ng Xuroson yerlarida, ayniqsa, davlat poytaxtini Samarqanddan Hirotga ko‘chirgan  Shohruh o‘z hukmronligi davrida olim va hunarmandlarga xuddi otasi kabi hurmat bilan munosabatda bo‘lgan va turli nuqtalardan olimlarni Hirotga olib kelgan.

Turdimirzayev Jahongir Abduqayum o‘g‘li

8-13

2024-10-08

ZAVQIY SHE’RIYATIDA O‘XSHATISHLARNING QO’LLANISHI

Qo‘qon adabiy muhitining taniqli vakili Ubaydulloh Zavqiy ijodida o‘xshatishlar alohida o‘ringa ega. Shoir lirik qahramonning his-kechinmalari, obrazlarning turli holatlarini ko‘rsatish uchun o‘xshatishlardan foydalanadi. Mazkur maqolada shoir ijodida uchragan o‘xshatishlar ma’noviy guruhlarga ajratilib, leksik-semantik ma’nosi izohlanadi.

Umaraliyeva Jannatxon Ubaydullo qizi

14-20

2024-10-09

TEACHING FOREIGN LANGUAGES: LANGUAGE INTERFERENCE AND CONTRASTIVE ANALYSIS HYPOTHESIS

This article explores two critical concepts in foreign language teaching: language interference and the Contrastive Analysis Hypothesis (CAH). Language interference occurs when a learner's native language (L1) influences their acquisition of a second language (L2), often leading to errors across phonological, grammatical, lexical, and morphological levels. The CAH, developed in the mid-20th century, provides a framework for predicting these errors by contrasting L1 and L2. While the strong version of the hypothesis claims that all errors can be predicted through contrastive analysis, the weak version allows for a more nuanced understanding that accounts for other factors in language learning. This article discusses the implications of these concepts for language teaching, highlighting how contrastive analysis can be used to improve pedagogy through error correction, curriculum design, and learner awareness. The limitations of the CAH are also addressed, emphasizing the need to integrate it with other approaches to provide a comprehensive understanding of second language acquisition..

Dilafruz Abarova

21-24

2024-10-12

«ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ТЕХНОЛОГИИ СЕНСОРНОГО ИНТЕГРАЦИЯ ПРИ ФОРМИРОВАНИЕ КОММУНИКАТИВНЫХ НАВЫКОВ У ДОШКОЛЬНИКОВ С РАС: ОПЫТ ЗАРУБЕЖА И УЗБЕКИСТАН»

В статье рассматривается использование технологии сенсорной интеграции для формирования коммуникативных навыков у дошкольников с расстройствами аутистического спектра (РАС). Актуальность исследования обусловлена необходимостью адаптации современных коррекционных технологий для детей с РАС в Узбекистане на основе зарубежного опыта. Цель исследования — анализ применения сенсорной интеграции в образовательной системе Узбекистана и зарубежных стран, таких как США и Европа. В ходе исследования было выявлено положительное влияние сенсорной терапии на развитие коммуникативных навыков у детей с РАС. Сделаны выводы о необходимости улучшения подготовки специалистов и внедрения технологий сенсорной интеграции в образовательные учреждения Узбекистана.

Худаярова Дильноза Мирвали кизи

25-30

2024-10-14

O‘SIB KELAYOTGAN BARKAMOL AVLOD TARBIYASI — MILLIY YUKSALISH GAROVI

Ushbu maqolada hozirgi kunda o‘sib kelayotgan yosh avlodni bolaligidan ma’naviyatli qilib tarbiyalash dolzarb masalalaridan biridir. Ushbu maqolada o‘qituvchi shaxsining qanday ilg‘or texnalogiyalardan foydalanishi, o‘quvchilarni kitobga oshno qilishi haqida shuningdek barkamol avlodni ma’naviy yetuk qilib tarbiyalash haqida keng yoritilgan

Pardaboyeva Madina Farxod qizi, Safarova Sevinch G'anijon qizi, Komiljonova Sevinch Azamat qizi

31-35

2024-10-21

PSIXOLOGIK XIZMAT ASOSLARI

Psixologik xizmatlar ruhiy salomatlik muammolarini hal qilishda, farovonlikni oshirishda va umumiy hayot sifatini yaxshilashda hal qiluvchi rol o‘ynaydi. Ushbu maqola psixologik xizmatlar asoslari, jumladan, ularning ahamiyati, asosiy tarkibiy qismlari va yordam so‘ragan shaxslarga qanday foyda keltirishi haqida umumiy ma'lumot berishga qaratilgan. Psixologik xizmatlar asoslarini tushunib, odamlar ruhiy salomatlik yordami va yordamiga kirish bo‘yicha ongli qarorlar qabul qilishlari mumkin.

Pardaboyeva Madina Farxod qizi, Komiljonova Sevinch Azamat qizi

36-39

2024-10-21

Показать все выпуски