APPROACHES OF SCHOLARS TO THE DEVELOPMENT OF LEXICAL DOUBLETS IN ENGLISH

Main Article Content

Аннотация:

Any language has a social element, making it impossible for it to exist and grow
apart from society. The primary goals of this work are to identify the fundamental
components of the specificity of materials selection and adaptation in language
teaching/learning and to define existing selected materials difficulties among various courses;
to identify the advantages of selected materials in the classroom and adapting the materials;
and to describe the structural and lexical-semantic domain of English doublets.

Article Details

Как цитировать:

G’afforova, N., & Akhmedov, O. (2023). APPROACHES OF SCHOLARS TO THE DEVELOPMENT OF LEXICAL DOUBLETS IN ENGLISH. Общественные науки в современном мире: теоретические и практические исследования, 2(7), 63–65. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/zdif/article/view/15586

Библиографические ссылки:

Ахманова О. С. Словарь лингвистических терминов. — Москва: Советская

энциклопедия, 1969. — 608 с.

Дмитриева Е. Ф. Этимологические дублеты латинско – французского

происхождения в современном английском языке. Канд. Филол. Наук, М.2004, 200с.

Брафман М.Ф. Французские заимствование в английском литературном языке –

XVII – XVIII вв - Автореф. Дис. Канд. .Филол. Наук, Томск 1988, 24с

Айрапетян М. Ф. Этимологические дублеты в системе французского языка Дис.

Канд. .Филол. Наук, М.1995 180с.

Никитина М. О. Этимологические дублеты в истории английского языка.

Автореф. Дис. Канд. .Филол. Наук, М.2007