"LANGUAGE TURBULENCE IN CONTEMPORARY RUSSIAN DISCOURSE"

Main Article Content

Abstract:

This article provides a scientific analysis of the phenomenon of “linguistic turbulence” in contemporary Russian discourse, examining its theoretical foundations, sociocultural determinants, linguistic dynamics, and its impact on communicative processes. Based on the metaphor of turbulence, the study explores variability, deviations from norms, emerging speech models, the role of internet discourse, and the influence of social media. Structured according to the IMRAD format, the article presents empirical observations, linguistic change processes, and real usage patterns. The results are applicable to Russian language studies, education, media language regulation, speech culture development, and linguistic security.

Article Details

How to Cite:

Karimova, M. . (2025). "LANGUAGE TURBULENCE IN CONTEMPORARY RUSSIAN DISCOURSE". Eurasian Journal of Academic Research, 5(12), 23–28. Retrieved from https://in-academy.uz/index.php/ejar/article/view/68023

References:

Иванова Е. А. «Русский язык в современном интернет-пространстве: динамические процессы и тенденции развития». // Русистика. 2024. РУДН Портал Научных Изданий 105 с.

Горбачевич К. С. Вариантность слова и языковая норма: на материале современного русского языка. Л.: Наука, 1979.

Черняк В. Д., Козырев В. А. Образовательная среда. Языковая ситуация. Речевая культура. СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2007. 184 с.

Радбиль Т. Б. ««Язык ценностей» в современной русской речи и пути его исчисления». // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. Серия «Филология». 2011. № 6, Ч. 2. 134 с.

Введенская Л. А., Павлова, Л. Г. Культура и искусство речи. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2019. - 320 с.

Аннушкин В. И. Русская речевая культура. - М.: Флинта, 2020. - 304 с.

Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования. – М.: Академия, 2020.

Хуторской А.В. Педагогика XXI века: компетентностный подход и цифровая трансформация. – М.: Просвещение, 2021.

Беннетт М. Дж. (2008). Основные концепции межкультурной коммуникации. В М. Дж. Беннетте (ред.), Основные концепции межкультурной коммуникации: избранные материалы 22 с.

Иванова Л. В. Методы и технологии обучения русской грамматике в условиях дистанционного образования. - М.: Наука, 2021.

Бейкер Р. С. и Инвентадо П. С. (2014). Интеллектуальный анализ образовательных данных и аналитика обучения: приложения к конструктивистским исследованиям. Технологии, знания и обучение, 19 (1-2), 220 с.

Иванов А. В., Петрова Е. Н. Применение технологий искусственного интеллекта в образовательной сфере. // Образование и технологии. 2022.