XULQ-ATVOR IQTISODIYOTI VA METAKOGNITIV QOBILIYATLARNING TA’LIM JARAYONIGA TA’SIRI

Main Article Content

Аннотация:

Ushbu maqolada xulq-atvor iqtisodiyoti konsepsiyalari hamda metakognitiv qobiliyatlarning ta’lim jarayonidagi o‘rni raqamli iqtisodiyot va sun’iy intellekt sharoitida ilmiy-nazariy va amaliy nuqtai nazardan yoritiladi. Tadqiqotda shaxsning qaror qabul qilish jarayoniga xos bo‘lgan ratsional va noratsional omillar, o‘quvchilarning ta’limiy faoliyatdagi xulq-atvor xususiyatlari hamda ularni boshqarishda metakognitiv mexanizmlarning ahamiyati tahlil qilinadi. Ta’lim jarayonida rejalashtirish, o‘z-o‘zini monitoring qilish va baholashga asoslangan metakognitiv yondashuvlar xulq-atvor iqtisodiyoti nazariyalari bilan integratsiyalashgan holda ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot natijalari raqamli ta’lim muhitida ta’lim samaradorligini oshirish, o‘quvchilarda mustaqil fikrlash va ongli qaror qabul qilish kompetensiyalarini shakllantirishda metakognitiv yondashuvlarning muhim ilmiy-amaliy ahamiyatga ega ekanligini asoslab beradi.

Article Details

Как цитировать:

Farmonov , D. . (2025). XULQ-ATVOR IQTISODIYOTI VA METAKOGNITIV QOBILIYATLARNING TA’LIM JARAYONIGA TA’SIRI. Наука и инновация, 3(60), 127–131. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/si/article/view/70100

Библиографические ссылки:

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2025-yil 22-oktabrdagi “Sunʼiy intellekt texnologiyalarini yanada rivojlantirishga oid qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi [1] PF-189-son farmoni

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2025-yil 15-dekabrdagi “Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish, shuningdek, baʼzilarini oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblash toʻgʻrisida”gi 791-son qarori

Flavell, J. H. Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry. American Psychologist, 1979.

Kahneman, D. Thinking, Fast and Slow. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2011.

Thaler, R. H., Sunstein, C. R. Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness. Yale University Press, 2008.

Zimmerman, B. J. Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory Into Practice, 2002.

Schunk, D. H. Learning Theories: An Educational Perspective. Pearson Education, 2016.

Oripov J., To‘xtayev O. Ta’limda raqamli texnologiyalardan foydalanishning dolzarb jihatlari va ahamiyati. Science and Innovation elektron jurnali. 2022-yil.

Norov M.M. Raqamli texnologiyalarning ta’lim sohasida qo‘llanilishi. Scholar elektron jurnali. 2023-yil.

Usmonaliyeva M.K. Ta’lim tizimida raqamli texnologiyalardan foydalanish istiqbollari va sohada amalga oshirilayotgan ishlar. Academic Research in Educational Sciences ilmiy jurnali. 2023-yil.

Mamasoatov D.R. Pedagogik texnologiyalar turlari va dars modullari. Educational Research in Universal Sciences. 2023-yil.