BOG‘CHA YOSHIDAGI INKLUZIV TA’LIMDAGI BOLALARGA NISBATAN TARBIYACHILAR MUNOSABATINING PSIXOLOGIK TA’SIRI
Main Article Content
Abstract:
Ushbu maqolada bog‘cha yoshidagi inklyuziv ta’lim sharoitida tarbiyalanayotgan bolalarga nisbatan tarbiyachilarning munosabati va uning bolalar psixologik rivojlanishiga ko‘rsatadigan ta’siri tahlil etilgan. Tadqiqot davomida tarbiyachining mehribonligi, qabul qiluvchanligi, emotsional yondashuvi va pedagogik madaniyati inklyuziv guruhlardagi bolalarning ijtimoiy moslashuvi, emotsional barqarorligi va shaxs sifatida shakllanishida muhim omil ekanligi yoritilgan. Shuningdek, inklyuziv ta’limda tarbiyachi munosabatining psixologik ahamiyati hamda amaliy tavsiyalar keltirilgan.
Article Details
How to Cite:
References:
O‘zbekiston Respublikasi 2020-yil 20-sentyabrdagi O‘RQ–637-son «Ta’lim to‘g‘risida» O‘RQ–637-son Qonuni // https://lex.uz/docs/-5013007.
О’zbekіstоn Respublіkаsі Prezіdentіnіng «2022–2026 yіllаrgа mо’ljаllаngаn Yаngі О’zbekіstоnnіng tаrаqqіyоt strаtegіyаsі tо’g‘rіsіdа» 2022 yіl 28 yаnvаrdаgі PF-60-sоn Fаrmоnі.
Mirziyoyev Sh.M. Milliy taraqqiyot yo‘limizni qat’iyat bilan davom ettirib, yangi bosqichga ko‘taramiz. 1-jild / Sh.M. Mirziyoyev. – Toshkent: «O‘zbekiston», 2018. – 592 b.
Vigotskiy L.S. Bola psixologiyasi. Moskva: Pedagogika, 1991.
Ахунжанова С.А. Болаларни мактаб таълимига тайёрлаш ҳақида. – Тошкент, 1999.-92 б.
Rubinshteyn S.L. Umumiy psixologiya asoslari. — Sankt-Peterburg: Piter, 2010.
Низаева Р.Ф. Мактабгача ёшдаги болаларни ижтимоийлаштириш. /Ҳақиқий тадқиқотлар. 2020. – Б. 146-150.
Салаева М.С. Ўзбек оилаларида ота-она ва фарзандлар ўзаро муносабатларининг ижтимоий-психологик хусусиятлари. Психол. фан. номз. … дисс. автореф. – Т.: ЎзМУ, 2005. - 24 б.
