O‘QUVCHILARDA MOTIVATSIYANI SHAKLLANTIRISHDA O‘QITUVCHI VA PSIXOLOG HAMKORLIGI

Main Article Content

Аннотация:

Maktab ta’limi tizimida o‘quvchilarning o‘qishga bo‘lgan motivatsiyasini shakllantirish va uni doimiy tarzda qo‘llab-quvvatlash ta’lim sifatini oshirishning muhim shartlaridan biridir. Motivatsiya — bu o‘quvchini bilim olishga, o‘z ustida ishlashga, o‘zini rivojlantirishga undovchi ichki kuchdir. Mazkur maqolada o‘quvchilarda motivatsiyani shakllantirish jarayonida o‘qituvchi va psixolog hamkorligining ahamiyati, ularning vazifalari, o‘zaro aloqasi va faoliyatning samarali yo‘llari tahlil qilinadi. Ayniqsa, o‘quvchilar bilan individual ishlash, sinf muhitini psixologik jihatdan sog‘lom saqlash, o‘zini anglash va baholash ko‘nikmalarini rivojlantirishda psixolog va pedagoglarning uzviy hamkorligi dolzarb hisoblanadi. O‘quvchilarning motivatsiya darajasiga ta’sir qiluvchi omillar, xususan, oilaviy muhit, tengdoshlar guruhi, maktab muhiti, o‘qituvchi-psixolog munosabati asosida motivatsion yondashuvlar tavsiflanadi. Shuningdek, maqolada ushbu hamkorlikni tashkil etishning innovatsion usullari, amaliy tavsiyalari va real maktab amaliyotidan misollar asosida ilmiy xulosa va takliflar berilgan.

Article Details

Как цитировать:

Soliyeva , A. . (2025). O‘QUVCHILARDA MOTIVATSIYANI SHAKLLANTIRISHDA O‘QITUVCHI VA PSIXOLOG HAMKORLIGI. Молодые ученые, 3(19), 135–137. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/yo/article/view/53808

Библиографические ссылки:

Maslow A. "Motivatsiya va shaxsiyat". Nyu-York, 1987.

Yo‘ldoshev X. "Ta’lim motivatsiyasining psixologik asoslari". Toshkent, 2019.

Teshaboyeva N. "Pedagogik psixologiya asoslari". Toshkent, 2020.

Vygotskiy L.S. "Psixologik taraqqiyot nazariyasi". Moskva, 1984.

G‘anieva R. "Maktab psixologi faoliyati". Toshkent, 2021.