KICHIK MAKTAB YOSHIDA O‘QUV MOTIVLARINI SHAKLLANTIRISHINING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Abstrak:

Kichik maktab yoshi — bu bolaning shaxsiy va intellektual rivojlanishida hal qiluvchi bosqich bo‘lib, aynan shu davrda o‘quv motivlari shakllanishi muhim ahamiyat kasb etadi. Mazkur tezisda o‘quv motivlarini shakllantirishning psixologik xususiyatlari, uning rivojlanish bosqichlari va ta’lim jarayonidagi roli tahlil qilinadi. O‘quv motivlari bolaning ta'lim faoliyatiga bo‘lgan qiziqishini uyg‘otadi, ichki ehtiyoj va maqsadlarning shakllanishiga asos bo‘ladi. Motivlarning shakllanishiga ijtimoiy muhit, oila, maktabdagi o‘qituvchi va sinfdoshlar ta’sir ko‘rsatadi. O‘quv motivlarining mustahkam rivojlanishi bolalarda bilim olishga bo‘lgan ichki ehtiyojni, o‘z-o‘zini rivojlantirish va o‘zlashtirish istagini kuchaytiradi. Tezisda kichik maktab yoshidagi bolalarda motivatsiyaning tashqi va ichki omillari, ularni rivojlantirish usullari, shuningdek, o‘qituvchilarning va ota-onalarning bu jarayondagi roli batafsil yoritilgan. Psixologik tadqiqotlarga tayangan holda, bolalarning o‘quv faoliyatidagi motivatsion xususiyatlari va ularning ta’lim jarayoniga ta’siri keng ko‘rib chiqiladi. Ushbu tadqiqot natijalari kichik maktab yoshidagi bolalarda barqaror o‘quv motivlarini shakllantirish uchun samarali metodik yondashuvlarni ishlab chiqishga yordam beradi.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

##submission.citations##:

Абдуллаева Н.Р. Bolalarda o‘quv motivatsiyasini shakllantirishning psixologik asoslari. — Toshkent: Fan, 2021.

Vygotskiy L.S. Bolalar psixologiyasi. — Toshkent: O‘zbekiston, 2020.

Hasanboeva M.Q. Kichik maktab yoshidagi bolalar psixologiyasi. — Toshkent: Ilm Ziyo, 2019.

Сухомлинский V.A. Yurakdan yurakka ta’lim. — Toshkent: Ma’naviyat, 2018.