MAHSULOT TANNARXINI SHAKLLANTIRISHDA BOSHQARUV HISOBINING STRATEGIK AHAMIYATI
Main Article Content
Аннотация:
Mazkur tezisda mahsulot tannarxini shakllantirishda boshqaruv hisobining o‘rni, uning axborotli, analitik va strategik qaror qabul qilishdagi funksiyalari yoritilgan. Tannarxni hisoblashda faqat an’anaviy buxgalteriya yondashuvlariga tayanish korxonaning samaradorligini to‘liq baholash imkonini bermaydi. Boshqaruv hisobi esa tannarxni belgilashda xarajatlarni normativ, rejalashtirilgan va fakt asosida taqqoslash, xarajatlarni tahlil qilish va ularni optimallashtirish orqali korxonaning moliyaviy va strategik samaradorligini oshiradi. Tezisda boshqaruv hisobi orqali mahsulot tannarxi qanday shakllanishi, bunda qaysi usullar va axborotlar asosiy manba bo‘lishi, amaliy tahlillar va takliflar asosida yoritib berilgan.
Article Details
Как цитировать:
Библиографические ссылки:
O‘zbekiston Respublikasi “Buxgalteriya hisobi to‘g‘risida”gi Qonuni, 1996-y.
Soliyev S. “Buxgalteriya va boshqaruv hisobi”, Toshkent: Iqtisod-Moliya, 2021.
Umarov I. “Mahsulot tannarxini shakllantirish va uni tahlil qilish”, Toshkent: Iqtisodiyot, 2020.
IFRS Foundation. IAS 2 – “Inventories”, IAS 1 – “Presentation of Financial Statements”.
Drury C. “Management and Cost Accounting”, 9th Edition, Cengage Learning.
www.norma.uz – normativ-huquqiy hujjatlar portali.
www.stat.uz – O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi rasmiy sayti.
