BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINI AXLOQIY TARBIYALASHDA ADABIY MATNLARDAN FOYDALANISH METODIKASI

Main Article Content

Аннотация:

Mazkur ishda boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini axloqiy tarbiyalash jarayonida adabiy matnlardan foydalanishning samarali metodikasi yoritilgan. Unda adabiyotning shaxs kamolotidagi o‘rni, badiiy asarlarning axloqiy mazmuni, ularni o‘quvchilarning yosh xususiyatlariga mos tanlash hamda o‘qitish jarayonida qo‘llash yo‘llari tahlil qilingan. Shuningdek, ertak, hikoya, she’r kabi janrlar orqali ezgulik, mehnatsevarlik, halollik, mehr-oqibat, vatanparvarlik kabi fazilatlarni shakllantirishga qaratilgan pedagogik yondashuvlar ilmiy-nazariy asosda ko‘rib chiqilgan. Ishda zamonaviy didaktik vositalar yordamida adabiy matnlarni interfaol usullar orqali o‘rganish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ham berilgan.

Article Details

Как цитировать:

Nurullayeva , D. . (2025). BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINI AXLOQIY TARBIYALASHDA ADABIY MATNLARDAN FOYDALANISH METODIKASI . Молодые ученые, 3(37), 58–63. извлечено от https://in-academy.uz/index.php/yo/article/view/62207

Библиографические ссылки:

O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – T.: Adolat, 2020. – 48 b.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yoshlarni ma’naviy-axloqiy va jismoniy barkamol etib tarbiyalash, ularga ta’lim-tarbiya berish tizimini sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘tarish to‘g‘risida”gi qarori. – T.: Lex.uz, 2018.

Xolmatova N. Boshlang‘ich sinfda axloqiy tarbiyani shakllantirish metodikasi. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2019. – 112 b.

Qodirov A. Adabiyot ta’limida ma’naviy-axloqiy tarbiya. – Samarqand: SamDU nashriyoti, 2021. – 136 b.

To‘xliyev B., Madrahimova D. Boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi uchun adabiyot darslari metodikasi. – T.: O‘qituvchi, 2017. – 98 b.

G‘ulomov A., Husanov R. Pedagogika nazariyasi va tarbiya metodikasi. – T.: Universitet nashriyoti, 2020. – 154 b.

Hasanboyeva O. Pedagogika. – T.: O‘zbekiston faylasuflar jamiyati, 2019. – 272 b.

Saidov I., Raximova M. Boshlang‘ich ta’limda axloqiy tarbiya va o‘qish darslari integratsiyasi. – T.: Nizomiy nomidagi TDPU, 2021. – 84 b.

Otaboyeva D. Adabiyot o‘qitish metodikasi. – Toshkent: O‘zbekiston Milliy kutubxonasi nashriyoti, 2018. – 119 b.

Yo‘ldosheva M. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida ma’naviy qadriyatlarni shakllantirish yo‘llari. – T.: Fan va texnologiya, 2022. – 101 b.

Karimova V. Psixologiya: Yosh davrlari va tarbiya psixologiyasi. – T.: O‘zbekiston, 2016. – 245 b.

Bahromov M. O‘qish darslarida interfaol metodlardan foydalanish. – Namangan: NMPI nashriyoti, 2020. – 87 b.

To‘xtaboyev X. Sariq devni minib. – T.: G‘afur G‘ulom nomidagi Adabiyot va san’at nashriyoti, 2015. – 176 b.

Qahhor A. Tanlangan asarlar. – T.: G‘afur G‘ulom nomidagi Adabiyot va san’at nashriyoti, 2018. – 288 b.

Vygotskiy L. S. Pedagogik psixologiya. – Moskva: Prosveshcheniye, 1991. – 320 s.