Xirsh indeksini hisoblash usuli

Yordam beradigan bir nechta onlayn vositalar mavjud. Misol uchun, siz iqtiboslaringizni kuzatish uchun Google Scholar iqtibos qidiruvidan foydalanishingiz yoki shunga o'xshash funksiyalarni taklif qiluvchi Scopus-dan foydalanishingiz mumkin. Shuningdek, siz web of Science kabi iqtiboslarni kuzatadigan boshqa xizmatlardan foydalanishingiz mumkin. Scopus-da h-indeksni topish uchun muallifning familiyasi bo'yicha qidiruvdan foydalanish kifoya.

H indeksining ijobiy va salbiy tomonlari

Barcha jurnal o'lchovlarida bo'lgani kabi, tadqiqotchining samaradorligini o'lchashning ijobiy va salbiy tomonlari ham bor. Siz ulardan ba'zilarini o'zingiz topgan bo'lishingiz mumkin.

Muhim dalillar Xirsh indeksi tadqiqotchilarni bir xil martaba bosqichlarida taqqoslashning qulay (va oson) usulini taqdim etadi. Bu, ayniqsa, yollovchilar va tadqiqotchi bilan bir xil sohada bo'lmagan odamlar uchun foydalidir. H-indeksidan foydalanish kam ta'sirli nashrlari bo'lgan tadqiqotchilarning yuqori ta'sirli nashrlari kamroq bo'lganlarga qaraganda samaraliroq ko'rinishiga to'sqinlik qilishi mumkin. Bu bizni ikkinchi ustunlikka olib keladi. Xirsh indeksi hozirda bitta metrikada ishlash va ta'sirni birlashtirishning yagona usuli hisoblanadi.

Xirsh indeksi bilan bog'liq muammolardan biri shundaki, uni turli fanlardan tadqiqotchilarni solishtirish uchun ishlatib bo'lmaydi. Ularni nohaq manipulyatsiya qilish ham mumkin. Masalan, sizda h-indeksini oshirish uchun bir-birlarining ishlaridan tez-tez iqtibos keltiradigan tadqiqotchilar guruhi bo'lishi mumkin.

H-indeks tadqiqotchi maqolaning yagona muallifi yoki katta guruhdan biri bo'lganligini ko'rsatmaydi. Bu shuni anglatadiki, kimdir Xirsh indeksini ko'tarishi mumkin unga hech qanday aloqasi bo'lmagan ish. Va nihoyat, h indeksining asosiy kamchiligi shundaki, u bizga tadqiqotchining ishi ortidagi fan yoki g'oyalar haqida hech narsa aytmaydi.

H-indeksini qanday oshirish mumkin?

Xirsh indeksini oshirishning ko'plab usullari mavjud. Ulardan ba'zilari noqonuniy yoki axloqsizdir. Masalan, tez-tez/noo'rin o'z-o'zini baholash Sizning Hirsch indeksingizni oshiradi, ammo bunga loyiq emas.

1) birinchi muallif - eng mashhur
Tadqiqotlar shuni ko'rsatadiki, taniqli birinchi mualliflar bilan maqolalar tez-tez keltirilgan. Shunday qilib, agar siz endigina boshlayotgan bo'lsangiz, ushbu sohadagi eng tajribali tadqiqotchilar bilan ishlashga harakat qiling.

2) jurnalni diqqat bilan tanlang

Taniqli va obro'li jurnallar ko'proq o'quvchilarni jalb qiladi va tez-tez keltirilgan. Tadqiqot jarayonining boshida qaysi jurnallarga e'tibor qaratish kerakligini o'ylab ko'ring.

3) jamoat mulki sifatida nashr eting

Ochiq kirish jurnallari tez-tez keltirilgan. Biroq, ochiq kirishni tanlash hududga qarab farq qiladi. Masalan, hayot fanlari va tibbiyot sohasida bir nechta taniqli ochiq jurnallar mavjud.

4) tinglovchilaringiz haqida o'ylang

Jurnal tanlashda o'quvchilaringizni hisobga oling. Sizning jurnalingiz keng yoki tor. Ko'proq ixtisoslashgan jurnallar ko'pincha o'sha sohadagi tadqiqotchilar tomonidan keltiriladi.

5) tarmoq

Iloji boricha ko'proq konferentsiyalar va uchrashuvlarda qatnashing. Bu sizning ishingizni targ'ib qilish va tadqiqot sohangizda hamfikr odamlarni topish imkonini beradi.

6) SEO optimallashtirish

Aksariyat o'quvchilar sizning maqolangizni qidiruv tizimi orqali topadilar. Shunday qilib, maqolani targ'ib qilish haqida o'ylash kerak. Agar siz hali qilmagan bo'lsangiz, o'zingizning ishingiz haqida blog yuritishni o'ylab ko'ring. Ilmiy forumlarda Research Gate kabi ijtimoiy tarmoqlarda siz va tadqiqotlaringiz haqida boshqa tadqiqotchilarga xabar berishingiz mumkin. Qidiruv so'zlaridagi kalit so'zlarni faol ravishda tarqatgandan so'ng, sizning ishingizni topish osonroq bo'ladi.

Innovatsion Akademiya sizning H-indeksingiz oshishida amaliy yordam beradi. Murojaat uchun: https://t.me/RSC_admin    +998935692306