Innovative Academy
  • Регистрация
  • Вход
  • En
  • Ўз
  • Ру

Innovative Academy

  • Журналы
    • Евразийский журнал академических исследований
    • Евразийский журнал медицинских и естественных наук
    • Евразийский журнал социальных наук, философии и культуры
    • Евразийский журнал права, финансов и прикладных наук
    • Евразийский журнал математической теории и компьютерных наук
  • Новые журналы
    • Центральноазиатский журнал образования и инноваций
    • Евразийский журнал технологий и инноваций
    • Бюллетень педагогов нового Узбекистана
    • Бюллетень студентов нового Узбекистана
  • Конференции
    • Наука и технология в современном мире
    • Прикладные науки в современном мире: проблемы и решения
    • Естественные науки в современном мире: теоретические и практические исследования
    • Инновационные исследования в современном мире: теория и практика
    • Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования
    • Общественные науки в современном мире: теоретические и практические исследования
  • Объявления
    • Как написать научную статью?
    • Вопросы о докторантуре и ответы на них
    • «Eng yaxshi ilmiy maqola» tanlovi
    • Xirsh indeksi nima va uni qanday oshirish mumkin?
    • «Faol hamkor» aksiyasi
    • «In Ambassador» jamoasi
    • atm

Найти

Расширенные фильтры

Результаты поиска

CONCEPTUAL FOUNDATIONS AND NECESSITY OF CREATING A DIGITAL EDUCATION PLATFORM

This article examines the conceptual foundations and the necessity of creating a digital education platform as an integral component of the modern educational ecosystem. The study emphasizes that the digitalization of the learning process requires not only technological tools but also a scientifically grounded pedagogical model that ensures accessibility, personalization, and interactivity in education. Based on the analysis of national and international research, the article identifies the main principles of designing a digital education platform, including modularity, adaptability, scalability, and integration with existing educational resources. The necessity for such a platform is substantiated by the growing demand for flexible learning environments, the need to improve educational quality, and the shift towards competency-based learning models. The paper also highlights the potential of digital platforms to support teachers’ professional development, enhance student engagement, and provide data-driven decision-making in education management

Rakhmatilla Mamazhanov

15-22

2025-09-05

EFFECTIVE APPLICATION OF DIGITAL LEARNING TECHNOLOGIES IN ENHANCING PEDAGOGICAL COMPETENCE: CHALLENGES AND SCIENTIFIC SOLUTIONS (A CASE STUDY OF THE DHOCH3 PLATFORM)

The rapid digitalization of education has necessitated the integration of innovative technologies into teacher professional development programs worldwide. This study examines the effectiveness of digital learning platforms in enhancing pedagogical competence, with particular focus on the Dhoch3 platform developed by the German Academic Exchange Service. The study employs the Technological Pedagogical Content Knowledge framework as a theoretical foundation to analyze the intersection of technology, pedagogy, and content knowledge in teacher training. Findings indicate that well-structured online professional development programs, particularly those incorporating blended learning approaches and collaborative learning communities, significantly enhance teachers' digital competencies and instructional practices. The Dhoch3 platform exemplifies best practices in digital teacher education through its modular structure, contextual adaptability, and integration of German as a Foreign Language methodologies.

Shakhnoza Khudanova

188-197

2025-11-30

PROBLEMS IN RECOGNIZING A DIGITAL PLATFORM OPERATOR AS HAVING A DOMINANT POSITION

This article analyzes the concept of digital platforms, their types, cases recognized as having a dominant position, the distinctive features of recognizing a digital platform operator as holding a dominant position, and some associated challenges. The article also offers several suggestions to address these issues.

Guliza Davlatova

115-119

2024-12-23

CIVIL AND LEGAL SUPPORT OF DIGITAL TRANSFORMATION IN THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN

In this article, based on the provisions of the Civil Code of the Republic of Uzbekistan, decrees of the President of the Republic of Uzbekistan, other normative legal acts, data from researches by experts of the World Bank Group the features of the introduction of digital technologies into civil circulation in the Republic of Uzbekistan are analyzed, proposals for amendments and additions to the Civil Code of the Republic of Uzbekistan and the adoption of the Law of the Republic of Uzbekistan «On Digital Assets» are justified.

Shavkat Bozarov

216-221

2023-06-20

РАЗРАБОТКА И ВНЕДРЕНИЕ ЦИФРОВОЙ ПЛАТФОРМЫ PRESENTMED ДЛЯ УПРАВЛЯЕМОЙ МАРШРУТИЗАЦИИ ПАЦИЕНТОВ В КОЛОПРОКТОЛОГИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ

В исследовании представлена разработка и внедрение цифровой платформы PresentMed, направленной на обеспечение управляемой и непрерывной маршрутизации пациентов в колопроктологической помощи. Платформа объединяет амбулаторный, стационарный и телемедицинский уровни в единый информационный контур, обеспечивая электронные медицинские записи, стандартизированные клинические алгоритмы, дистанционные консультации и аналитический мониторинг в режиме реального времени. В ходе пилотного внедрения (630 пациентов в различных регионах Узбекистана, 2020–2025 гг.) отмечены сокращение времени диагностики, снижение доли некорректных направлений, расширение охвата современными методами обследования и рост количества телемедицинских консультаций. Клинические результаты также улучшились: увеличилась доля ранних стадий выявления, уменьшилась потребность в хирургических вмешательствах и снизилась частота осложнённых случаев. Уровень удовлетворённости, приверженность терапии и доверие пациентов к системе значительно возросли. Полученные данные подтверждают, что PresentMed является эффективным инструментом повышения качества, доступности и координации специализированной помощи, а также обладает потенциалом для масштабирования на другие медицинские направления.

Sanjarbek Matkarimov , Xabibulla Akilov

130-139

2025-12-16

CIVIL LIABILITY FOR CYBER HARM: INTERNATIONAL AND COMPARATIVE APPROACHES

This article explores the evolving landscape of civil liability for cyber harm through international, comparative, and national lenses, focusing on developments from 2022 to 2025. It examines how legal systems are redefining responsibility in the digital age, with an emphasis on regulatory obligations, civil remedies, and conceptual innovations. International frameworks like the EU’s DORA, CRA, and NIS2, along with OECD recommendations, establish risk-based accountability for cyber resilience. Comparative analysis highlights diverse national approaches in Canada, the UK, Singapore, and others—ranging from statutory duties for platform safety to cybersecurity certification regimes. Uzbekistan’s legal transformation is presented as a dynamic case study of emerging liability models in developing jurisdictions. The article also integrates academic theories on digital harm, strict liability, digital fiduciaries, and hybrid regulatory models, revealing a shift toward proactive and preventive legal standards. This synthesis contributes to understanding how legal doctrine, regulatory design, and technology interact to shape a maturing civil liability regime for cyber risks worldwide.

Sangina Yorkinova

60-70

2025-06-30

THE INFLUENCE OF SOCIAL MEDIA PLATFORMS ON ENGLISH AND UZBEK SPEECH ACT VARIABILITY

This article explores how different social media platforms influence the way Speech Acts (SAs) are expressed in English and Uzbek digital communication. While cultural values shape general communication norms, platform-specific features such as brevity, multimodality, and audience structure also significantly affect the form and level of directness in online interactions. The study shows that platforms like Twitter/X tend to reinforce the direct and explicit communication style common in English-speaking contexts, whereas Telegram, widely used in Uzbekistan, produces more variable politeness patterns depending on whether interaction occurs in public channels or semi-private group chats. The findings highlight the need to consider both cultural background and platform affordances when analysing SA realization in digital discourse.

Boburjon Solijonov

53-54

2025-11-30

ISH YURITISH TIZIMIDA RAQAMLASHTIRISH ORQALI DAVLAT TASHKILOTLARI FAOLIYATI SAMARADORLIGINI OSHIRISH

Bugungi globallashuv sharoitida raqamli texnologiyalar butun dunyo bo’ylab barcha sohalarga keng joriy etilib, insoniyat hayot tarziga jadal kirib bormoqda. Bu yo’nalishda samarali ishlarga qo’l urayotgan davlatlar tez taraqqiy etayotgani kuzatilmoqda.

Ergashov Isroil

125-127

2024-05-17

ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ ТРУДОВЫХ МИГРАНТОВ ЧЕРЕЗ СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ

В статье рассматривается использование социальных сетей как платформы для дистанционного обучения трудовых мигрантов. Оценивается роль социальных сетей в преодолении образовательных барьеров, таких как языковая и культурная изоляция, а также проблемы с доступом к традиционным образовательным ресурсам. Рассматриваются преимущества и недостатки данного подхода, такие как доступность, гибкость, межкультурная коммуникация, а также вызовы, связанные с доступом к интернету, низким уровнем цифровой грамотности и мотивацией мигрантов. Приводятся примеры успешных проектов и предлагаются рекомендации по улучшению образовательных практик для трудовых мигрантов через социальные сети.

Абдуалиева Д.Р.

52-56

2024-12-25

IMPROVING WRITING IN SECONDARY SCHOOLS THROUGH INTEGRATION OF GOOGLE DOCS: INTERNATIONAL PERSPECTIVES AND THE CASE OF UZBEKISTAN

In the rapidly evolving landscape of education, integrating digital technologies has become essential to enhance learning outcomes and prepare students for the demands of the 21st century. Writing proficiency, a fundamental skill in secondary education, benefits significantly from innovative tools that foster collaboration, immediate feedback, and active student engagement. Google Docs, a cloud-based collaborative platform, offers such opportunities by enabling real-time editing, peer interaction, and access to resources beyond the traditional classroom. This thesis investigates the impact of integrating Google Docs on improving writing skills among secondary school students, drawing on international research and focusing specifically on its introduction and implementation in Uzbekistan.

Djalalova Nigora Kenjabayevna

12-14

2025-10-13

IMPLEMENTING DIGITAL SIGNATURE WITH RSA AND HONEYPOT TO ENHANCE THE DATA SECURITY OF CLOUD IN CLOUD COMPUTING

The cloud is a next generation platform that provides dynamic resource pools, virtualization, and high availability. Today, we have the ability to utilize scalable, distributed computing environments within the confines of the Internet, a practice known as cloud computing. Cloud computing is the Concept Implemented to decipher the Daily Computing Problems, likes of Hardware Software and Resource Availability unhurried by Computer users. The cloud Computing provides an undemanding and Non ineffectual Solution for Daily Computing.

Husniya Salimova , Asadullo Ganiyev

62-66

2022-05-10

1 - 11 из 11 результатов

Индексация

Zenodo
WorldCat
Universal Impact Factor
SJIFactor
SIS
ROAD
Researchbib
OpenAIRE
Open Access
ISSN
Internet Archive
Index Copernicus
Google Scholar
DataCite
DOI
DRJI
CiteFactor
Advanced Science Index

butom

Требования Редакционный совет Политика Отправить материал

Язык

  • English
  • Uzbek (latin)
  • Русский

Разработано

Open Journal Systems

CONTACT

Republic of Uzbekistan, Tashkent, Amir Temur Avenue 120/30, 100017


(+998) 935692306


info@in-academy.uz


© Copyright 2021-2024 «Innovative Academy RSC» LLC. All Rights Reserved

Innovative Academy