Ushbu maqolada O‘zbekiston sharoitida qishloq maktablarining tiplanishi va tasnifini chuqur o‘rganadi, sinflar majmuasi, demografik tarkibi, ta’lim dasturlari va me’moriy jihatlari kabi omillarga urg‘u beradi. Unda maktabni tiplashtirishda o‘quvchilar va ota-onalar tarkibining ahamiyati, o‘quv majmualarini iqlim va seysmik sharoitlardan kelib chiqqan holda loyihalash, estetik ko‘rinishda an’anaviy o‘zbek me’morchiligi elementlaridan foydalanish masalalari muhokama qilinadi. Umumiy oʻrta taʼlim maktablarining salohiyati va tuzilmasi koʻrsatilgan boʻlib, asosiy eʼtibor 11 yillik asosiy maktab modeliga va oʻquvchilarni qamrab olishdan kelib chiqqan holda optimal sinflar soniga qaratiladi. Maqola maktab tarmog'ini joylashtirishni aniqlashda demografik tahlilning ahamiyati va o'quvchilar, ayniqsa, qishloq joylarida foydalanish imkoniyatini ta'minlash zarurligini muxokama qiladi.